ІННОВАЦІЙНІЙ ПІДХІД ДО ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАКЛАДІВ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
Анотація
У статті наведено факти, які мотивують рестораторів відмовиться від традиційних методів обслуговування та впроваджувати сучасні інноваційні технологій і управлінських підходів для задоволення різноманітних потреб клієнтів. Відмічено, як досвід міжнародного ринку може сприяти покращенню сервісу в Україні, а також вказано на актуальність досліджень новітніх рішень у сфері проєктування та організації роботи закладів харчування. Проаналізовано інновації, які можуть впливати на високий рівень конкуренції, привернути нових клієнтів і задовольнити їхні потреби. Встановлено важливість технологічного прогресу для ресторанного бізнесу в Україні, зокрема можливість попереднього замовлення, доступу до Wi-Fi та перегляду меню онлайн, зручні методи оплати. Проаналізовано можливості впровадження штучного інтелекту (ШІ) при проектуванні підприємств харчування. Встановлено, що ШІ допомагає ресторанам прогнозувати попит на страви, оптимізувати закупівлі, зменшувати відходи та вдосконалювати управління персоналом. Завдяки аналізу даних про клієнтські переваги, такі системи сприяють ефективнішому ціноутворенню та допомагають ресторанам скорочувати витрати й збільшувати прибутковість, роблячи бізнес більш адаптивним і конкурентоспроможним. Відмічено, що завдяки AR-технологіям, відвідувачі можуть переглядати 3D-зображення страв, отримувати інформацію про інгредієнти, способи приготування, а також рекомендації щодо поєднання страв і напоїв. Встановлено, що використання AR-меню підвищує середній чек та заохочує гостей до додаткових замовлень, надаючи їм новий, інноваційний досвід у взаємодії з рестораном. Розглянуто механізм та переваги доставки їжі, яка допомагає ресторанам підтримувати зв’язок із клієнтами та розширювати аудиторію. Зростає також популярність «віртуальних» ресторанів і хабів, які об'єднують різні заклади та пропонують широкий вибір у спільних просторах.
Посилання
2. Hrosul V., & Balatska N. (2020). Digital-marketynh yak diievyi instrument antykryzovoho rozvytku pidpryiemstva restorannoho biznesu v period pandemii ta yii retsesii [Digital marketing as an effective tool for anti-crisis development of the restaurant business enterprise during the pandemic and its recession]. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii. Vyp.11-2,7–12 [in Ukrainian].
3. Arkadiichuk, S. O. (2021). Rozvytok restorannoho biznesu v umovakh ekonomichnoi nestabilnosti [Development of the restaurant business in conditions of economic instability]. Naukovyi zhurnal ekonomiky ta pidpryiemnytstva. 45(3), 35–42 [in Ukrainian].
4. Ivashchenko, M. P. (2019). Analiz rozvytku restorannoho biznesu v Ukraini: vyklyky ta perspektyvy [Analysis of the development of the restaurant business in Ukraine: challenges and prospects]. Visnyk ekonomichnoi nauky Ukrainy. 2(41), 19–24 [in Ukrainian].
5. Kashchuk, K. M., Mosiichuk, I. V., & Saukh, I. V. (2023). Suchasni tekhnolohii upravlinnia v hotelno-restorannomu biznesi: praktyky ta innovatsii [Modern management technologies in the hotel and restaurant business: practices and innovations]. Biznes inform. №6, 93–99 [in Ukrainian].
6. Tekhnolohii ta innovatsii, yaki zminiuiut restorannyi biznes [Technologies and innovations that change the restaurant business]. Retrieved from https://sfii.gov.ua/tehnologii-ta-innovacii-yaki-zminjujut-restorannij-biznes. [in Ukrainian].
7. Borshchevska, V., & Liashenko, D. Yu. (2020). Tsyfrovizatsiia protsesiv obsluhovuvannia yak faktor uspikhu restorannoho biznesu v umovakh pandemii [Digitalisation of service processes as a factor in the success of the restaurant business in a pandemic]. Suchasni doslidzhennia ekonomiky i upravlinnia. 11(4), 89–96 [in Ukrainian].
8. Kozak, A. M. (2020). Vykorystannia shtuchnoho intelektu v marketynhovykh stratehiiakh restoraniv: mizhnarodnyi dosvid i perspektyvy dlia Ukrainy [The use of artificial intelligence in restaurant marketing strategies: international experience and prospects for Ukraine]. Innovatsiinyi rozvytok ekonomiky. 10(2), 33–38 [in Ukrainian].
9. Sigala, M. (2018). New technologies in tourism: From multi-disciplinary to anti-disciplinary advances and trajectories. Tourism Management Perspectives, 25, 151–155.
10. Davenport, T. H., & Ronanki, R. (2018). Artificial intelligence for the real world. Harvard Business Review, 96(1), 108–116.
11. Jones, P., Hillier, D., & Comfort, D. (2017). Sustainability in the hospitality industry: Some personal reflections on corporate challenges and research agendas. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 29(1), 102–120.
12. McKinsey & Company. (2016). Food delivery is a $30 billion market, and it’s still growing. McKinsey & Company.
13. Huang, T. C. K., Backman, S. J., Backman, K. F., & Chang, L. L. (2016). Exploring the implications of virtual reality technology in tourism marketing: An integrated research framework. International Journal of Tourism Research, 18(2), 116–128.
14. Ivanov, S., & Webster, C. (2019). Robots, Artificial Intelligence, and Service Automation in Travel, Tourism and Hospitality. Emerald Publishing Limited [in English].