ПРОГРАМНА РЕАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ІНСТРУМЕНТУ З ТЕМИ «АРИФМЕТИЧНІ КОМАНДИ МОВИ ASSEMBLER» ДИСЦИПЛІНИ «АРХІТЕКТУРА ОБЧИСЛЮВАЛЬНИХ СИСТЕМ»

  • О. В. ОЛЬХОВСЬКА
  • О. О. ЧЕРНЕНКО
  • Т. О. ПАРФЬОНОВА
  • Є. І. АВРАМЕНКО
Ключові слова: Assembler, навчальний інструмент, арифметичні операції, програмна реалізація

Анотація

Мета статті – дослідження методів програмної реалізації тренажеру, який дозволить ефективно навчати та вдосконалювати навички використання арифметичних команд мови Assembler. Методика дослідження. Засоби для створення, редагування сучасних вебзастосунків і програм для хмарних систем Visual Studio Code, відкрита JavaScript бібліотека для створення інтерфейсів користувача React, середовище розробки Create React App. Результати. У ході розробки тренажеру з вивчення арифметичних команд мови Assembler було проведено значне дослідження алгоритмів та методів реалізації, яке включало в себе аналіз існуючих рішень, визначення вимог до програми, розробку архітектури, вибір технологій, програмування та тестування. Під час аналізу існуючих тренажерів для вивчення мови Assembler було виявлено, що більшість з них надають можливість вивчати та тестувати загальні поняття мови Assembler, але дещо обмежені в розмаїтості вправ та завдань, особливо у режимі виконання арифметичних команд. Також багато існуючих рішень мають застарілий інтерфейс та обмежені можливості інтерактивності. Розроблено архітектурну частину тренажеру. Враховуючи специфіку тренажеру для навчання арифметичним командам мови Assembler, до архітектурної структури включено наступні компоненти: користувацький інтерфейс, модуль візуалізації, систему зберігання прогресу користувача, модуль навчання, модуль тестування, модуль виконання завдань. Детально описано реалізацію основних компонентів, які були визначені в архітектурній структурі. Практична значущість результатів дослідження. Використання навчального продукту дозволить студентам та фахівцям отримати практичний досвід роботи з мовою низького рівня, розширити свої знання у галузі архітектури обчислювальних систем та підвищити рівень володіння програмуванням.

Посилання

1. Строкань О. В., Прийма С. М., Литвин Ю. О.. Комп’ютерна схемотехніка та архітектура комп’ютерів. Мелітополь: ТДАТУ, 2019. 186 с.
2. Матвієнко М. П. Комп’ютерна логіка: навч. посібник. К.: Видавництво Ліра-К, 2012. 288 с.
3. Інформатика. Комп’ютерна техніка. Комп’ютерні технології: Підручник для ВНЗ / За ред. О.І. Пушкаря. К.: Академія, 2003. 704 с.
4. Дистанційний курс «Архітектура обчислювальних систем». Сайт дистанційного навчання, Полтавський університет економіки і торгівлі. URL: https://el.puet.edu.ua/
5. Волошин В. В. Основи асемблерної мови: Навчальний посібник. Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут". 2012. 257 с.
6. Богданов О. В., Гусєва Н. В. Основи програмування на асемблері. Видавництво "Літера ЛТД". 2010. 146 с.
7. React documentation. URL: https://reactjs.org/docs/getting-started.html
8. JavaScript MDN Web Docs. URL: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/JavaScript
9. W3Schools tutorials. URL: https://www.w3schools.com/
Переглядів статті: 19
Завантажень PDF: 5
Опубліковано
2024-07-15
Як цитувати
ОЛЬХОВСЬКА, О. В., ЧЕРНЕНКО, О. О., ПАРФЬОНОВА, Т. О., & АВРАМЕНКО, Є. І. (2024). ПРОГРАМНА РЕАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ІНСТРУМЕНТУ З ТЕМИ «АРИФМЕТИЧНІ КОМАНДИ МОВИ ASSEMBLER» ДИСЦИПЛІНИ «АРХІТЕКТУРА ОБЧИСЛЮВАЛЬНИХ СИСТЕМ». Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Технічні науки», (1), 37-42. https://doi.org/10.37734/2518-7171-2024-1-7

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають