АНКЕТУВАННЯ ЯК ВАЖЛИВИЙ ІНСТРУМЕНТ ОЦІНКИ ВПОДОБАНЬ СПОЖИВАЧІВ ЩОДО ЗАКЛАДІВ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА

  • Т.В. Капліна Полтавський університет економіки і торгівлі
  • А.С. Капліна Полтавський університет економіки і торгівлі
  • С.Д. Мельник Полтавський університет економіки і торгівлі
  • О.В. Бєлан Економічний університет, м. Варна
Ключові слова: анкета, респонденти, кав’ярня, конкурентні переваги, ресторанне господарство, споживач послуг, вподобання споживача, опитування, інноваційний процес

Анотація

Мета статті – обґрунтувати вподобання споживачів щодо вибору закладу ресторанного господарства, що дозволить підприємствам удосконалити свою діяльність відповідно до запитів. У статті розкрито сучасний стан ресторанного господарства, його функціонування в конкурентному середовищі. Показано, що розвиток закладів неможливий без важливої складової – інноваційного процесу. Методика дослідження. Для вирішення завдань у статті використано маркетинговий метод анкетного опитування; загальнонаукові методи дослідження: аналіз і синтез. Результати. Запропоновано використання анкетного методу опитування споживачів для визначення їх вподобань до закладів ресторанного господарства. Сформульовано ключові питання для опитування-прогнозу, що дозволили визначити перевагу кав’ярень перед іншими типами закладів у Полтаві, визначити вподобання споживачів ресторанних послуг. Практична значущість результатів дослідження. Метод анкетного опитування дозволить підприємствам швидко реагувати на запити споживача, формувати асортиментну політику закладу ресторанного господарства, культуру споживання кави у Полтавському регіоні.

Посилання

Чан Т.С., Юдіна Н.В. Стан розвитку ринку кав’ярень в Україні. Актуальні проблеми економіки та управління. 2017. № 11. С. 3–11.

Войчак А.В., Шумейко В.М. Дослідження сучасних концепцій маркетингу та маркетингового менеджменту. Маркетинг в Україні. 2009. № 4. С. 52–55. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mvu_2009_4_10

Лилик І. Ринок маркетингових досліджень в Україні 2019 рік: експертна оцінка та аналіз УАМ. Маркетинг в Україні. 2020. № 1. С. 4–29.

Шталь Т.В. Маркетинг на підприємствах ресторанного господарства: визначення та специфіка. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі і послуг. 2009. Вип. 2. С. 570–578.

Середницька Л.П., Маслюк Ю. В. Сучасний стан та перспективи розвитку маркетингової діяльності закладів ресторанного господарства. Молодий вчений. 2017. № 10 (50). С. 750–753.

Дружиніна В.В., Зінченко Д.С. Маркетинговий аналіз якості послуг закладів ресторанного господарства міста. Науковий вісник Херсонського державного університету. Економічні науки. 2017. № 26. Частина 1. URL: http://www.ej.kherson.ua/journal/economic_26/1/18.pdf

Що таке «кав’ярня третьої хвилі»? Хмарочос : веб-сайт. URL: https://hmarochos.kiev.ua/2018/03/12/shho-take-kav-yarnya-tretoyi-hvili-vidpovidayut-barista-ta-vlasniki-kiyivskih-zakladiv/

Chan T.S., Yudina N.V. (2017) Stan rozvytku rynku kaviaren v Ukraini [State of development of the coffee shop market in Ukraine]. Aktualni problemy ekonomiky ta upravlinnia, no. 11, pp. 3–11.

Voichak A.V., Shumeiko V.M. (2009) Doslidzhennia suchasnykh kontseptsii marketynhu ta marketynhovoho menedzhmentu [Research of modern concepts of marketing and marketing management]. Marketynh v Ukraini, no. 4, pp. 52–55.

Lylyk I. (2020) Rynok marketynhovykh doslidzhen’ v Ukraini 2019 rik: ekspertna otsinka ta analiz UAM [Market of marketing research in Ukraine 2019: expert assessment and analysis of UAM]. Marketynh v Ukraini, no. 1, pp. 4–29.

Shtal’ T.V. (2009) Marketynh na pidpryiemstvakh restorannoho hospodarstva: vyznachennia ta spetsyfika [Marketing at enterprises of the restaurant industry: definition and specifics]. Ekonomichna stratehiia i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta posluh, no. 2, pp. 570–578.

Serednytska L.P., Masliuk Yu.V. (2017) Suchasnyi stan ta perspektyvy rozvytku marketynhovoi diialnosti zakladiv restorannoho hospodarstva [Current state and prospects for the development of marketing activities of restaurants]. Molodyi vchenyi, no. 10(50), pp. 750–753.

Druzhynina V.V., Zinchenko D.S. (2017) Marketynhovyi analiz yakosti posluh zakladiv restorannoho hospodarstva mista [Marketing analysis of the quality of services of the city's restaurant industry]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Ekonomichni nauky, no. 26(1). Available at: http://www.ej.kherson.ua/journal/economic_26/1/18.pdf

Shcho take «kaviarnia tretoi khvyli»? [What is a "third wave coffee shop"?]. Khmarochos: veb-sait. Available at: https://hmarochos.kiev.ua/2018/03/12/shho-take-kav-yarnya-tretoyi-hvili-vidpovidayut-barista-ta-vlasniki-kiyivskih-zakladiv/

Переглядів статті: 70
Завантажень PDF: 90
Опубліковано
2023-11-30
Як цитувати
Капліна, Т., Капліна, А., Мельник, С., & Бєлан, О. (2023). АНКЕТУВАННЯ ЯК ВАЖЛИВИЙ ІНСТРУМЕНТ ОЦІНКИ ВПОДОБАНЬ СПОЖИВАЧІВ ЩОДО ЗАКЛАДІВ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки», (4 (110), 22-28. https://doi.org/10.37734/2409-6873-2023-4-3