ВДОСКОНАЛЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ ВИРОБНИКІВ КРАФТОВОЇ ПРОДУКЦІЇ АПК

  • В.О. Колодяжна Сумський національний аграрний університет
Ключові слова: маркетинг, маркетингова політика, маркетингова товарна політика, маркетингові теорії, маркетинговий аналіз, крафтове виробництво, крафтова агропродовольча продукція, аграрний сектор, ринок, брендинг

Анотація

Мета статті – розглянути питання вдосконалення маркетингової товарної політики виробників крафтової продукції АПК. Охарактеризовано сучасні підходи до розробки ефективної маркетингової політики для харчових продуктів крафтового виробництва. Результати. Визначено основні етапи та інструменти вдосконалення маркетингової політики підприємства. Визначено перелік даних, які необхідно для проведення базового аналізу маркетингової політики підприємств-виробників крафтової агропродовольчої продукції. Визначено перелік завдань, які виконуються при вдосконаленні маркетингової політики підприємства. Охарактеризовано основні аспекти маркетингової товарної політики підприємств-виробників крафтової агропродовольчої продукції. Встановлено фактори зовнішнього і внутрішнього середовища, які впливають на цінову політику підприємств-виробників крафтової агропродовольчої продукції. Узагальнено основні елементи маркетингової політики, які є необхідними для успішного просування крафтової продукції на ринок. Визначено місце інформаційних технологій при використанні маркетингових стратегій для підприємств-виробників крафтової агропродовольчої продукції. Практична значущість результатів дослідження. Узагальнено способи покращення маркетингової та товарної політики виробників крафтової агропродовольчої продукції. Охарактеризовано основні маркетингові інструменти для покращення позиціонування продукту та збільшення продажів для виробників крафтової агропродовольчої продукції.

Посилання

Danko Y., Halynska A., Blyumska-Danko K., Orel V. Pecularities of the development of winery enterprises under uncertain economic conditions in Ukraine. Scientific Papers: Management, Economic Engineering in Agriculture & Rural Development. 2021. No. 21(3).

Hristo Katrandjiev. Ecological Marketing, Green Marketing, Sustainable Marketing: Synonyms оr аn Evolution оf Ideas? Economic Alternatives. 2018. № 1. P. 71–82.

Marius Bulearca, Daniel Tamarjan. Augmented Reality: A Suistanable Marketing Tool. Global Business and Management Research: An International Journal. 2018. № 2. P. 238–244.

Philip Kotler, Hermawan Kartajaya. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. New Jersey: Wiley, 2016. 208 p.

Антонченко М.Ю., Кардаш В.Я., Павленко І.А., Шафалюк О.К., Василькова Н.В. Товарна інноваційна політика. Київ : КНЕУ, 2010. 391 c.

Загорулько В.М., Шевченко А.В., Борисенко О.С. Промисловий маркетинг : навч. посіб. Київ : НАУ, 2015. 356 с.

Ілляшенко С.М., Пересадько Г.О. Маркетингова товарна політика промислового підприємства. Управління стратегіями диверсифікації: монографія. Суми : ВТД «Університетська книга», 2015. 328 с.

Ілляшенко С.М., Шипуліна Ю.С. Товарна інноваційна політика: підручник. Суми : ВТД «Університетська книга», 2015. 281 с.

Криковцева Н.О., Сакісян Л.Г., Біленький О.Ю., Кортєльова Н.В. Маркетингова товарна політика: навч. посіб. Київ : Знання, 2012. 183 с.

Муха Р.А. Особливості здійснення маркетингової діяльності підприємствами. Ефективна економіка. 2018. № 5. С. 48–54.

Окландер М.А., Чукурна О.П. Маркетингова цінова політика: навч. посіб. Київ : «Центр учбової літератури», 2017. 240 с.

Органічне виробництво в Україні. Інформаційно-аналітичний портал АПК України. 2020. URL: https://agro.me.gov.ua/ua/napryamki/organichne-irobnictvo/organichnevirobnictvo-v-ukrayini (дата звернення: 07.03.2023)

П’ятницька Г. Просування товарів і торговельних послуг засобами Інтернет-реклами. Товари і ринки. 2011. № 1. С. 49–59.

Парій Л. В. Стратегії просування продукції сиру на український споживчий ринок. Глобальні та національні проблеми економіки. 2016. № 11. С. 176–181.

Погоріла Л.М. Ключові фактори і принципи соціально відповідального споживання. БізнесІнформ. 2017. № 2. С. 30–34.

Райко Д.В., Шипуліна Ю.С. Маркетингова товарна політика : навч. посіб. Суми : Триторія, 2022. 158 с

Шевченко А. В., Борисенко О. С., Фісун Ю. В., Крапко О. М. Маркетингова товарна політика : практикум. Київ : НАУ, 2022. 68 с.

Данько Ю.І. Системність та комплексність як основа раціонального аграрного маркетингу мікро-, мезо- та макрорівнів. URL: http://vlp.com.ua/files/72_1.pdf/

Danko Y., Halynska A., Blyumska-Danko K., & Orel V. (2021) Pecularities of the development of winery enterprises under uncertain economic conditions in Ukraine. Scientific Papers: Management, Economic Engineering in Agriculture & Rural Development, 21(3).

Hristo Katrandjiev (2018) Ecological Marketing, Green Marketing, Sustainable Marketing: Synonyms оr аn Evolution оf Ideas? Economic Alternatives.. No. 1. P. 71–82.

Marius Bulearca, Daniel Tamarjan (2018) Augmented Reality: A Suistanable Marketing Tool. Global Business and Management Research: An International Journal. No. 2. P. 238–244.

Philip Kotler, Hermawan Kartajaya (2016) Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. New Jersey: Wiley. 208 p.

Antonchenko M.Iu., Kardash V.Ia., Pavlenko I.A., Shafaliuk O.K., Vasylkova N.V. (2010) Tovarna innovatsiina polityka [Commodity innovation policy]. Kyiv: KNEU, 391 p.

Zahorulko V.M., Shevchenko A.V., Borysenko O.S. (2015) Promyslovyi marketynh : navch. posib. [Industrial marketing]. Kyiv: NAU, 356 p.

Illiashenko S.M., Peresadko H.O. (2015) Marketynhova tovarna polityka promyslovoho pidpryiemstva. Upravlinnia stratehiiamy dyversyfikatsii: monohrafiia [Management of diversification strategies]. Sumy: VTD «Universytetska knyha», 328 p.

Illiashenko S.M., Shypulina Yu.S. (2015) Tovarna innovatsiina polityka: pidruchnyk [Commodity innovation policy]. Sumy: VTD «Universytetska knyha», 281 p.

Krykovtseva N.O., Sakisian L.H., Bilenkyi O.Iu., Kortielova N.V. (2012) Marketynhova tovarna polityka: navch. posib. [Marketing product policy]. Kyiv: Znannia, 183 p.

Mukha R.A. (2018) Osoblyvosti zdiisnennia marketynhovoi diialnosti pidpryiemstvamy [Peculiarities of the implementation of marketing activities by enterprises]. Efektyvna ekonomika. No. 5. P. 48–54.

Oklander M.A., Chukurna O.P. (2017) Marketynhova tsinova polityka : navch. posib. [Marketing price policy]. Kyiv: «Tsentr uchbovoi literatury». 240 p.

Orhanichne vyrobnytstvo v Ukraini. Informatsiino-analitychnyi portal APK Ukrainy [Information and analytical portal of the APC of Ukraine]. 2020. Available at: https://agro.me.gov.ua/ua/napryamki/organichne-irobnictvo/organichnevirobnictvo-v-ukrayini

Piatnytska H. (2011) Prosuvannia tovariv i torhovelnykh posluh zasobamy Internet-reklamy [Promotion of goods and trade services by means of Internet advertising]. Tovary i rynky. No. 1. P. 49–59.

Parii L.V. (2016) Stratehii prosuvannia produktsii syru na ukrainskyi spozhyvchyi rynok [Strategies for promoting cheese products to the Ukrainian consumer market]. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky. No. 11. P. 176–181.

Pohorila L.M. (2017) Kliuchovi faktory i pryntsypy sotsialno vidpovidalnoho spozhyvannia [Key factors and principles of socially responsible consumption]. BiznesInform. No. 2. P. 30–34.

Raiko D.V., Shypulina Yu.S. (2022) Marketynhova tovarna polityka : navch. posib. [Marketing product policy]. Sumy: Trytoriia, 158 p.

Shevchenko A.V., Borysenko O.S., Fisun Yu.V., Krapko O.M. (2022) Marketynhova tovarna polityka : praktykum [Marketing commodity policy]. Kyiv: NAU, 68 p.

Danko Yu.I. Systemnist ta kompleksnist yak osnova ratsionalnoho ahrarnoho marketynhu mikro-, mezo- ta makrorivniv [Systematicity and complexity as the basis of rational agricultural marketing at the micro, meso, and macro levels]. Available at: http://vlp.com.ua/files/72_1.pdf/

Переглядів статті: 140
Завантажень PDF: 97
Опубліковано
2023-06-22
Як цитувати
Колодяжна, В. (2023). ВДОСКОНАЛЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ ВИРОБНИКІВ КРАФТОВОЇ ПРОДУКЦІЇ АПК. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки», (2 (108), 84-90. https://doi.org/10.37734/2409-6873-2023-2-11