ЕМПІРИЧНІ МЕТОДИ НАУКОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ – ТЕОРІЯ І ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД

  • Н.В. Карпенко Полтавський університет економіки і торгівлі
  • Н.С. Педченко Полтавський університет економіки і торгівлі
  • М.М. Іваннікова Полтавський університет економіки і торгівлі
  • Г.О. Бірта Полтавський університет економіки і торгівлі
  • В.Ю. Стрілець Полтавський університет економіки і торгівлі
Ключові слова: методологія, наукові дослідження, статистичні дослідження, емпіричні методи, методи дослідження, інформація, наукова новизна, практичне значення

Анотація

Метою статті є визначення місця емпіричних наукових досліджень у загальному вимірі наукових досліджень, аналіз основних підходів до їх впровадження та напрями практичного застосування основних методів емпіричних досліджень у науково-дослідницькій практиці. Методика дослідження. Розгляд та вирішення поставлених у статті цілей та завдань реалізовано за допомогою відповідних загальнонаукових, спеціальних методів дослідження: порівняльного аналізу та синтезу, систематизації, логічного узагальнення, інтерпретації та адаптації. Результати. Авторами наведено основні принципи використання загальних методів емпіричних досліджень в частині наукового пізнання за використанням результатів прикладних досліджень в галузі економіки, управління та підприємницької діяльності. Обґрунтовано особливості емпіричних методів досліджень, які дозволять діючим науковцям використовувати практичний досвід при реалізації наукових досліджень із прикладним результатом. Наведені концептуальні відмінності між існуючими теоретичними і практичними складовими дослідницьких компонентів формують ряд переваг та недоліків від застосування запропонованих підходів щодо організації та проведення наукових досліджень. Теоретичні положенні в науковому середовищі потребують взаємозв’язку із практичними процесами та станом діяльності суб’єктами, що потребують практичних підходів у процесі запровадження наукових пропозицій. Практична значущість результатів дослідження. Основні результати наукових досліджень, наведені у статті, їх практичне обґрунтування, комплексність, досвід та зведені результати досліджень рекомендовані для застосування як підґрунтя для використання у науково-дослідній роботі науковців, що реалізують науково-дослідну роботу в межах різних напрямів та використовують практичний досвід у реалізації наукових досліджень.

Посилання

Бабух І. Методологія та організація наукових і прикладних досліджень у маркетингу: навч. пос. для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня. Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2024. 260 с.

Вільна Енциклопедія (Wikipedia: The Free Encyclopedia). URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/

Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст: [монографія] / за заг. ред. д.е.н., проф. Н. В. Карпенко. Київ : Центр учбової літератури, 2016. 252 с. URL: https://cutt.ly/k2e3SCf

Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст. Частина 2: (монографія) / за науковою редакцією Н. В. Карпенко). Полтава : ПУЕТ, 2021. 344 с. URL: https://cutt.ly/O2e3Kk5

Малигіна В. Д., Холодова О. Ю., Акімова Л. М. Методологія наукових досліджень: монографія. Рівне : НУВГП, 2016. 247 с.

Данильян О. Г., Дзьобань О. П. Методологія наукових досліджень: підручник. Харків : Право, 2019. 368 с. URL: https://library.nlu.edu.ua/POLN_TEXT/SENMK/OMND.pdf

Мокін Б. І., Мокін О. Б. Методологія та організація наукових досліджень : навч. посіб. Вінниця : ВНТУ, 2014. 180 с.

Карпенко Н. В., Іваннікова М. М. Нейромаркетинг для малого бізнесу. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія: Економічні науки. 2020. № 2 (98). С. 65–74. URL: http://puet.poltava.ua/journal/98_2020/8.pdf

Основи методології та організації наукових досліджень : навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнктів / за ред. А. Є. Конверського. Київ : Центр учб. літ., 2010. 352 с.

Педченко Н., Бірта Г., Карпенко Н., Стрілець В., Іваннікова М. Математичні методи та методи статистичної обробки інформації у методології наукових досліджень. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки». 2024. № 3 (113). С. 89–95. https://doi.org/10.37734/2409-6873-2024-3-12

Babukh I. (2024) Metodolohiya ta orhanizatsiya naukovykh i prykladnykh doslidzhen u marketynhu: navch. pos. dlya zdobuvachiv vyshchoyi osvity druhoho (mahisterskoho) rivnya. Chernivtsi: Chernivets. nats. un-t im. yu. Fedkovycha, 260 р.

Wikipedia: The Free Encyclopedia. Available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/

Marketynhova diyalnist pidpryyemstv: suchasnyy zmist: [monohrafiya] / za zah. red. d.e.n., prof. N. V. Karpenko. Kyiv: Tsentr uchbovoyi literatury, 2016. 252 р. Available at: https://cutt.ly/k2e3SCf

Marketynhova diyalnist pidpryyemstv: suchasnyy zmist. Chastyna 2: (monohrafiya) / za naukovoyu redaktsiyeyu N. V. Karpenko). Poltava: PUET, 2021. 344 р. Available at: https://cutt.ly/O2e3Kk5

Malyhina V. D., Kholodova O. Yu., Akimova L. M. (2016). Metodolohiya naukovykh doslidzhen: monohrafiya. Rivne: NUVHP, 247 р.

Danylyan O. H., Dzoban O. P. (2019). Metodolohiya naukovykh doslidzhen: pidruchnyk, Kharkiv: Pravo, 368 р. Available at: https://library.nlu.edu.ua/POLN_TEXT/SENMK/OMND.pdf

Mokin B. I., Mokin O. B. (2014). Metodolohiya ta orhanizatsiya naukovykh doslidzhen: navch. posib. Vinnytsya: VNTU, 180 р.

Karpenko N. V., Ivannikova M. M. (2020). Neyromarketynh dlya maloho biznesu. Naukovyy visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli. Seriya: Ekonomichni nauky. № 2 (98), рр. 65–74. Available at: http://puet.poltava.ua/journal/98_2020/8.pdf

Osnovy metodolohiyi ta orhanizatsiyi naukovykh doslidzhen: navch. posib. dlya studentiv, kursantiv, aspirantiv i adyunktiv / za red. A. YE. Konverskoho. Kyiv: Tsentr uchb. lit., 2010. 352 s.

Pedchenko N., Birta H., Karpenko N., Strilets V., Ivannikova M. (2024). Matematychni metody ta metody statystychnoyi obrobky informatsiyi u metodolohiyi naukovykh doslidzhen. Naukovyy visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli. Seriya «Ekonomichni nauky», 3 (113), 89–95. DOI: https://doi.org/10.37734/2409-6873-2024-3-12

Переглядів статті: 8
Завантажень PDF: 3
Опубліковано
2024-11-29
Як цитувати
Карпенко, Н., Педченко, Н., Іваннікова, М., Бірта, Г., & Стрілець, В. (2024). ЕМПІРИЧНІ МЕТОДИ НАУКОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ – ТЕОРІЯ І ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки», (4 (114), 108-113. https://doi.org/10.37734/2409-6873-2024-4-17