ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ В2В МАРКЕТИНГУ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ РОЗВИТКУ
Анотація
Мета статті полягає у переосмисленні окремих теоретичних засад В2В маркетингу на сучасному етапі розвитку суспільства. Методика дослідження. Під час проведення дослідження застосовувалися наступні методи дослідження: абстрактно-логічний, системно-структурний, метод аналогій, структурованих і неструктурованих спостережень. Результати. В даній статті були проаналізовані теоретичні засади В2В маркетингу. Зокрема досліджені наявні підходи до трактування поняття В2В маркетинг і запропоновано власне визначення. Визначені основні категорії покупців на промислових ринках. Досліджені відмінності між промисловими та споживчими ринками. Обґрунтована необхідність адаптації наявних теоретичних підходів до сучасних умов господарювання. Практична значущість результатів дослідження. Результати проведеного дослідження можуть бути цінними для підприємств, що функціонують в В2В секторі для структуризації маркетингових активностей та підвищення ефективності маркетингової діяльності в наявних турбулентних умовах господарювання.
Посилання
Kotler P., Keller K.L. Marketing management. Upper Saddle River (New Jersey) : Prentice Hall, 2012. 812 p.
Hutt M. D., Speh T. W. Business Marketing Management: B2B. Mason (OH) : South-Western Cengage Learning, 2012. 669 p.
Крикавський Є.В., Чухрай Н.І. Промисловий маркетинг. Львів : Видавництво національного університету «Львівська політехніка», 2001. 337 с.
Старостіна А.О. Промисловий маркетинг. Теорія та господарські ситуації. Київ : Іван Федоров, 1997. 400 с.
Телетов О.С. Маркетинг у промисловості: підручник. Київ : Центр навчальної літератури, 2004. 248 с.
Пилипчук В.П., Оснач О.Ф., Коваленко Л.П. Промисловий маркетинг. Навчальний посібник. Київ : Центр навчальної літератури, 2005. 264 с.
Бойчук І.В. В2В маркетинг як сучасний напрям розвитку підприємств. Економіка та суспільство. 2018. № 18. С. 272–278.
Пісна О. Особливості маркетингу на ринках товарів промислового призначення. Ринок цінних паперів України. 2014. № 8. С. 63–69.
Нечаєв В.П. Промисловий маркетинг. Кривий Ріг : МІНЕРАЛ, 2016. 185 с.
Старицький Т.М. Використання сучасного інструментарію та технологій В2В-маркетингу. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. № 7. С. 493–496.
Оснач О.Ф., Пилипчук В.П., Коваленко Л.П. Промисловий маркетинг. Київ : Центр учбової літератури, 2009. 365 с.
Дергалюк Б. В., Журенко О.В. Головні аспекти використання на ринку маркетингової системи «В2В». Економічні студії. 2018. № 4 (22). С. 34–38.
Чухрай Н.І. Промисловий маркетинг у сучасних умовах господарювання. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». 2013. № 754. С. 92–98.
Карпенко Н.В., Іваннікова М.М., Білоусько Т.М., Трайно В.М., Захаренко-Селезньова А.М. Маркетинг в галузях і сферах економіки України. Науковий вісник полтавського університету економіки і торгівлі. 2022. № 2 (106). С. 96–102.
Bobbie Anne Munsey What Is the Business-to-Business-to-Consumer (B2B2C) Model. URL: https://www.indeed.com/career-advice/career-development/b2b2c (дата звернення 21.09.2024).
Борисова Т.М. Концептуальна схема некомерційного маркетингу. Стратегія економічного розвитку України. 2014. № 34. С. 170–176.
Kotler, P., Kelle, K. L. (2012). Marketing Management. Upper Saddle River (New Jersey): Prentice Hall.
Hutt. M. D., Speh. T. W. (2012). Business Marketing Management: B2B. Mason (OH): South-Western Cengage Learning.
Krykavskyi. Ye. V. & Chukhrai. N. I. (2001). Promyslovyi marketynh [Industrial Marketing]. Lviv: Vydavnytstvo natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika" [in Ukrainian].
Starostina. A. O. (1997). Promyslovyi marketynh. Teoriia ta hospodarski sytuatsii [Industrial Marketing. Theory and Economic Situations]. Kyiv: Ivan Fedorov [in Ukrainian].
Teletov, O. S. (2004). Marketynh u promyslovosti: Pidruchnyk [Marketing in industry: Textbook]. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].
Pylypchuk, V. P., Osnach, O. F., Kovalenko, L. P. (2005). Promyslovyi marketynh. Navchalnyi posibnyk [Industrial marketing. Study guide]. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].
Boichuk, I. V. (2018). B2B marketynh yak suchasnyi napriam rozvytku pidpryiemstv [B2B Marketing as a Modern Direction of Enterprise Development]. Ekonomika ta suspilstvo ‒ Economy and Society, 18, 272–278 [in Ukrainian].
Pisna, O. (2014). Osoblyvosti marketynhu na rynkakh tovariv promyslovoho pryznachennia [Peculiarities of Marketing in the Markets of Industrial Goods]. Rynok tsinnykh paperiv Ukrainy ‒ Securities Market of Ukraine, 8, 63–69 [in Ukrainian].
Nechaiev, V. P. (2016). Promyslovyi marketynh [Industrial Marketing]. Kryvyi Rih: MINERAL [in Ukrainian].
Starytskyi, T. M. (2015), Vykorystannia suchasnoho instrumentariiu ta tekhnolohii B2B-marketynhu [Use of Modern B2B Marketing Tools and Technologies]. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky ‒ Global and National Economic Problems, 7, 493–496 [in Ukrainian].
Osnach, O. F., Pylypchuk, V. P., Kovalenko, L. P. (2009). Promyslovyi marketynh [Industrial Marketing]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].
Derhaliuk, B. V., Zhurenko, O. V. (2018). Holovni aspekty vykorystannia na rynku marketynhovoi systemy «B2B» [The Main Aspects of Using the "B2B" Marketing System on the Market]. Ekonomichni studii ‒ Economic Studies, 4 (22), 34–38 [in Ukrainian].
Chukhrai, N. I. (2013). Promyslovyi marketynh u suchasnykh umovakh hospodariuvannia [Industrial marketing in modern economic conditions]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika» ‒ Bulletin of the National University "Lviv Polytechnic", 754, 92–98 [in Ukrainian].
Karpenko, N. V., Ivannikova, M. M., Bilousko, T. M., Traino, V. M., Zakharenko-Seleznova, A. M. (2022). Marketynh v haluziakh i sferakh ekonomiky Ukrainy [Marketing in Branches and Spheres of Economy of Ukraine]. Naukovyi visnyk poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli ‒ Scientific Bulletin of the Poltava University of Economics and Trade, 2 (106), 96–102 [in Ukrainian].
Bobbie Anne Munsey (2024). What Is the Business-to-Business-to-Consumer (B2B2C) Model. Available at: https://www.indeed.com/career-advice/career-development/b2b2c (accessed September 21, 2024).
Borysova, T. M. (2014). Kontseptualna skhema nekomertsiinoho marketynhu [Conceptual Scheme of Non-commercial Marketing]. Stratehiia ekonomichnoho rozvytku Ukrainy ‒ Strategy of Economic Development of Ukraine, 34, 170–176 [in Ukrainian].