ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ БРЕНДИНГ ЧЕРКАЩИНИ, ЯК ІНСТРУМЕНТ ПОВОЄННОГО МАРКЕТИНГУ РЕГІОНУ

  • М.В. Руденко Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
  • Т.В. Устік Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
  • В.М. Кукса Черкаська філія Приватного вищого навчального закладу «Європейський університет»
  • Ю.М. Радзіховська Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
  • П.М. Шульга Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
Ключові слова: маркетинг, брендинг, позиціонування бренду, просування, маркетинг територій, логотип, формування маркетингових рішень, маркетинговий менеджмент

Анотація

Метою статті є аналіз стану формування територіального брендингу, виявлення проблем популяризації бренду та логотипу Черкаської області та окреслення напрямів покращення позиціонування регіону, як інструменту повоєнного маркетингу територій. Методика дослідження. В процесі реалізації поставлених завдань використаний цілісний інструментарій проведення економічних досліджень, а саме використані наступні методи: аналізу та синтезу; метод абстракції; порівняльний метод; графічний та інші методи економічних досліджень. Результати. Проаналізовано взаємозв’язок понять брендів територій на різних рівнях. Описано основні туристичні об’єкти та формування логотипу бренду Черкаського регіону. Деталізовано основні складові бренду території. Визначено ключові проблеми популяризації бренду та логотипу Черкаської області та запропоновано інструменти повоєнного маркетингу регіону. Практична значущість результатів дослідження. Практична значущість полягає в окресленні напрямків формування та позиціонування бренду Черкащини в повоєнному розвитку регіону.

Посилання

Anholt S. Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions (Hardcover). Basingstoke (England); New York, 2007. 134 р.

Govers R. Virtual Tourism Destination Image: Glocal Identities Constructed, Perceived and Experienced. Rotterdam School of Management Erasmus University. 2005. Р. 118–125.

Dinnie K. Place branding: Overview of an emerging literature. Place Brand-ing and Public Diplomacy. 2004. № 1. Р. 106–110.

Kotler P., Haider D., Rein I. Marketing places: attracting investment, industry, and tourism to cities, states, and nations. New York: Free Press, Toronto: Maxwell Macmillan. 1993. 356 р.

Kaplan M., Yurt O., Guneri B. Branding places: applying brand personality concept to cities. European Journal of Marketing. 2010. № 44. Р. 1286–1304.

Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition. Ed. by Nigel Morgan, Annette Pritchard, and Roger Pride. Oxford, 2002. 204 p.

Rizzi P., Dioli I. Strategic planning, place marketing and city branding: the Italian case. Journal of Town & City Management. 2010. № 1(3). Р. 300–317.

Біловодська О.А. Стратегічний підхід до формування бренда міста. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2012. № 2. С. 22–31.

Велещук С.С. Територіальний брендинг як інструмент соціально-економічного розвитку регіону. Сталий розвиток економіки. 2015. № 3(28). С. 146–152.

Житар О.Л. Місце брендингу територій у маркетингу. Економічний простір. 2010. № 42. С. 45–55.

Журило В.В., Пригара О.Ю. Формування міжнародного туристичного бренду України на європейському ринку. Науковий вісник УжНУ. Серія «Міжнародні економічні відносини та світове господарство». 2017. Вип. 14 (1). С. 104–111.

Нагорняк Т.Л. Брендинг територій у сучасних політичних практиках. Політологія. 2014. № 3. С. 53–58.

Кукса В.М. Формування та позиціонування бренду «України» у світовому просторі. Фінансовий простір 2017. № 2. С. 26–31.

ТОП-12 місць Черкащини. URL: https://discover.ua/inspiration/top-10-misc-cerkasini/ (дата звернення 10.09.2024).

25 найцікавіших місць Черкащини. URL: https://provce.ck.ua/25-najtsikavishyh-mists-cherkaschyny/ (дата звернення 10.09.2024).

Бренд Черкаської області: про суть, розробників і користь. URL: https://suspilne.media/cherkasy/53783-brend-cerkaskoi-oblasti-pro-sut-rozrobnikiv-i-korist/ (дата звернення 10.09.2024).

Черкащина місце сили. URL: https://brand.ck.ua/ (дата звернення 10.09.2024).

Руденко М.В., Кочума І.Ю., Кравченко О.О., Третяк Н.М. Інформаційна безпека в smart-туризмі: управління ризиками, маркетингові стратегії, перспективи. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2024. № 2. С. 351–359.

Чорна Н.М., Мартинова Л.Б. Брендинг як інструмент підвищення туристичної привабливості території (на матеріалах м. Вінниці). Інфраструктура ринку. 2020. Вип. 40. С. 115–120.

Юрченко Н.І. Принципи формування конкурентоспроможного бренду в туристичній галузі. Проблеми системного підходу в економіці. 2019. Вип. 3 (2). С. 248–255.

Гайворонська І.В. Брендинг дестинації у процесі відтворення регіонального турпродукту. Бізнес Інформ. 2019. № 2. С. 121–132.

Anholt S. Branding country. Brand Management. 2007. № 1. pp. 36-44.

Руденко М.В., Кирилюк Є.М., Хуторна М.Є. Цифровізація: маркетингові тренди та платформи реалізації. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. 2022. № 5-6. С. 80–88.

Пантєлєєва Н.М., Колодій С.Ю., Ребрик М.А. Цифрова економіка як ключовий тренд розвитку постіндустріального суспільства: монографія. Київ : ДВНЗ «Університет банківської справи», 2019. 299 с.

Riepina I.M. Innovative entrepreneurship: approach to facing relevant socio-humanitarian and technological challenges: collective monograph. Lviv-Toruń : Liha-Pres, 2019. 204 p.

Устік Т.В. Маркетинг регіонів як складова стратегії сталого розвитку: виклики, перспективи та інструментарій. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2024. Том 9. № 2. С. 28–32.

Dziamulych M., Antoniuk N., Tretyak V. Financial security and economic safety as the basis for sustainable development of the region. AD ALTA: Journal of interdisciplinary research. 2023. № 13(2). Р. 150–154.

Anholt, S. (2007). Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions (Hardcover). Basingstoke [England]; New York. 134 р.

Govers, R. (2005). Virtual Tourism Destination Image: Glocal Identities Constructed, Perceived and Experienced. Rotterdam School of Management Erasmus University. pp. 118–125.

Dinnie, K. (2004). Place branding: Overview of an emerging literature. Place Branding and Public Diplomacy. 1. pp. 106–110.

Kotler, P., Haider, D., Rein, I. (1993). Marketing places: attracting investment, industry, and tourism to cities, states, and nations. New York: Free Press, Toronto: Maxwell Macmillan. 356 p.

Kaplan, M., Yurt, O., Guneri, B. (2010). Branding places: applying brand personality concept to cities. European Journal of Marketing. 44, 1286–1304.

Morgan, N., Pritchard, A., Pride, R. (2002). Destination Branding: Creating the Unique Destination Proposition. Oxford. 204 p.

Rizzi, P., Dioli, I. (2010). Strategic planning, place marketing and city branding: the Italian case. Journal of Town & City Management. 1(3). 300–317.

Bilovods’ka, O. A. (2012). Stratehichnyy pidkhid do formuvannya brenda mista [A strategic approach to building a city brand]. Marketynh i menedzhment innovatsiy. 2, 22–31 [in Ukrainian].

Veleshchuk, S. S. (2015). Terytorial’nyy brendynh yak instrument sotsial’no-ekonomichnoho rozvytku rehionu [Territorial branding as a tool of socio-economic development of the region]. Stalyy rozvytok ekonomiky. 3(28). pp. 146–152 [in Ukrainian].

Zhytar O.L. (2010). Mistse brendynhu terytoriy u marketynhu [The place of territory branding in marketing]. Ekonomichnyy prostir. 42. 45–55 [in Ukrainian].

Zhurylo V.V., Pryhara O.Yu. (2017). Formuvannya mizhnarodnoho turystychnoho brendu Ukrayiny na yevropeys’komu rynku [Formation of the international tourism brand of Ukraine on the European market]. Naukovyy visnyk UzhNU. Seriya «Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo». 14(1). 104–111 [in Ukrainian].

Nahornyak T. L. (2014). Brendynh terytoriy u suchasnykh politychnykh praktykakh [Branding of territories in modern political practices]. Politolohiya. 3. 53–58 [in Ukrainian].

Kuksa V. M. (2017). Formuvannya ta pozytsionuvannya brendu «Ukrayiny» u svitovomu prostori [Formation and positioning of the «Ukraine» brand in the global space]. Finansovyy prostir. 2. 26–31 [in Ukrainian].

TOP-12 places of Cherkasy region. Available at: https://discover.ua/inspiration/top-10-misc-cerkasini/ (accessed September 10, 2024).

25 most interesting places of Cherkasy region. Available at: https://provce.ck.ua/25-najtsikavishyh-mists-cherkaschyny/ (accessed September 10, 2024).

Brand of the Cherkasy region: about the essence, developers and benefits. Available at: https://suspilne.media/cherkasy/53783-brend-cerkaskoi-oblasti-pro-sut-rozrobnikiv-i-korist/ (accessed September 10, 2024).

Cherkasy is a place of strength. Available at: https://brand.ck.ua/ (accessed September 10, 2024).

Rudenko, M. V., Kochuma, I. Yu., Kravchenko, O. O., Tretyak, N. M. (2024). Informatsiyna bezpeka v smart-turyzmi: upravlinnya ryzykamy, marketynhovi stratehiyi, perspektyvy [Information security in smart tourism: risk management, marketing strategies, prospects]. Visnyk Khmel’nyts’koho natsional’noho universytetu. Ekonomichni nauky. 2. 351–359 [in Ukrainian].

Chorna, N. M., Martynova L. B. (2020). Brendynh yak instrument pidvyshchennya turystychnoyi pryvablyvosti terytoriyi (na materialakh m. Vinnytsi) [Branding as a tool for increasing the tourist attractiveness of the territory (based on the materials of the city of Vinnytsia)]. Infrastruktura rynku. 40. 115–120 [in Ukrainian].

Yurchenko, N. I. (2019). Pryntsypy formuvannya konkurentospromozhnoho brendu v turystychniy haluzi [Principles of competitive brand formation in the tourism industry]. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi. 3(2). 248–255 [in Ukrainian].

Hayvorons’ka, I. V. (2019). Brendynh destynatsiyi u protsesi vidtvorennya rehionalʹnoho turproduktu [Branding of the destination in the process of reproduction of the regional tourism product]. Biznes Inform. 2. 121–132 [in Ukrainian].

Anholt, S. (2007). Branding country. Brand Management. 1. 36–44.

Rudenko, M. V., Kyrylyuk, Ye. M., Khutorna, M. Ye. (2022). Tsyfrovizatsiya: marketynhovi trendy ta platformy realizatsiyi [Digitization: marketing trends and implementation platforms]. Naukovyy visnyk Odesʹkoho natsionalʹnoho ekonomichnoho universytetu. 5-6, 80–88 [in Ukrainian].

Pantyelyeyeva, N. M., Kolodiy, S. Yu., Rebryk, M. A. (2019). Tsyfrova ekonomika yak klyuchovyy trend rozvytku postindustrial’noho suspil’stva [Digital economy as a key trend in the development of post-industrial society]. Kyiv. University of Banking. 299 p [in Ukrainian].

Riepina, I. M. (2019). Innovative entrepreneurship: approach to facing relevant socio-humanitarian and technological challenges. Lviv-Toruń: Liha-Pres. 204 p.

Ustik, T. V. (2024). Marketynh rehioniv yak skladova stratehiyi staloho rozvytku: vyklyky, perspektyvy ta instrumentariy [Marketing of regions as a component of sustainable development strategy: challenges, prospects and tools]. Ukrayins’kyy zhurnal prykladnoyi ekonomiky ta tekhniky. 9(2). 28–32 [in Ukrainian].

Dziamulych, M., Antoniuk, N., Tretyak, V. (2023). Financial security and economic safety as the basis for sustainable development of the region. AD ALTA: Journal of interdisciplinary research. 13(2), XXXVІІ, 150–154.

Переглядів статті: 7
Завантажень PDF: 1
Опубліковано
2024-11-29
Як цитувати
Руденко, М., Устік, Т., Кукса, В., Радзіховська, Ю., & Шульга, П. (2024). ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ БРЕНДИНГ ЧЕРКАЩИНИ, ЯК ІНСТРУМЕНТ ПОВОЄННОГО МАРКЕТИНГУ РЕГІОНУ. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки», (4 (114), 63-70. https://doi.org/10.37734/2409-6873-2024-4-11