СУТНІСТЬ ТА МЕТОДИ ОЦІНКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ

  • А.І. Мілька Полтавський університет економіки і торгівлі
  • О.В. Артюх-Пасюта Полтавський університет економіки і торгівлі
  • М.О. Любимов Полтавський університет економіки і торгівлі
  • В.С. Крамаренко Полтавський університет економіки і торгівлі
  • Д.І. Шибковський Полтавський університет економіки і торгівлі
Ключові слова: інтегральний показник, класифікація, конкурентоспроможність продукції, методи оцінки конкурентоспроможності, підприємство, товар-конкурент

Анотація

Мета статті полягає у визначенні сутності конкурентоспроможності продукції, методів оцінки, а також вивченні основних етапів розрахунку інтегрального показника конкурентоспроможності продукції. Методика дослідження. Мета, визначена у статті, була досягнута завдяки використанню методів логічного узагальнення та наукової абстракції. Результати. Авторами визначено основні сутнісні характеристики категорії «конкурентоспроможність продукції», систематизовано етапи розрахунку інтегрального показника конкурентоспроможності продукції та запропоновано напрями вирішення проблем пов’язаних з підвищенням якості і конкурентоспроможності продукції. Практична значущість результатів дослідження. Застосування на практиці запропонованих теоретико-методичних підходів сприятиме підвищенню конкурентоспроможності продукції підприємства.

Посилання

Балабанова Л. В., Холод В. В. Стратегічне маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємств : навч. посіб. Київ : ВД «Професіонал», 2006. 448 с.

Бурачек І. В., Біленчук О. О. Конкурентоспроможність продукції підприємства: сутність, методи оцінки та зарубіжний досвід управління. Вісник Миколаївського національного університету ім. В. О. Сухомлинського. 2016. Вип. 14. С. 288–293.

Бугай В. З., Сидоренко В. О. Основні напрями підвищення конкурентоспроможності підприємства. Modern Economics. 2019. № 14 С. 33–38.

Гаркавенко С. Маркетинг : підручник. Київ : Лібра, 2007. 720 с.

Гринь В. І. Сутність та фактори конкурентоспроможності продукції сільськогосподарських підприємств. Наукові праці Полтавської державної аграрної академії. 2012. Вип. 2 (5). Т. 3. С. 87–92.

Дименко Р. Конкурентні стратегії як засіб забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Економіка розвитку. 2011. № 3 (39). С. 85–88.

Драган О. І. Управління конкурентоспроможністю підприємств: теоретичні аспекти : монографія. Київ : ДАКККіМ, 2006. 160 с.

Желуденко К. В. Сутність та фактори конкурентоспроможності продукції підприємств України. Інтелект ХХІ. 2017. № 1. С. 61–71.

Клітна М. Р., Брижань І. А. Оцінка конкурентоспроможності продукції ПАТ «Полтавський машинобудівний завод». Ефективна економіка. 2015. № 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3992 (дата звернення: 10.06.2024).

Конкурентоспроможність продукції скотарства і птахівництва України в системі євроінтеграції : монографія / М. М. Ільчук, І. А. Коновал, І. . Мельникова та ін. Київ : Вид-во ТОВ «Аграр Медіа Груп», 2015. 321 с.

Македон В. В., Курінна І. Г. Чинники впливу на організаційні процеси забезпечення конкурентоспроможності продукції підприємства. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2020. № 5 (116). С. 71–77.

Пастущин В. Аналіз методів оцінки конкурентоспроможності продукції підприємства. Українська наука: минуле, сучасне, майбутнє. 2007. № 12. С. 232–240.

Balabanova L. V., Kholod V. V. (2006). Strategic marketing management of the competitiveness of enterprises: training. manual. Kyiv: VD "Professional", 448 p.

Burachek I. V., Bilenchuk O. O. (2016). Competitiveness of the company's products: essence, assessment methods and foreign management experience. Bulletin of Mykolaiv National University named after V. O. Sukhomlynskyi. Issue 14. P. 288–293.

Bugai V. Z., Sydorenko V. O. (2019). The main directions of increasing the competitiveness of the enterprise. Modern Economics. № 14. Р. 33–38.

Harkavenko S. (2007). Marketing: textbook. Kyiv: Libra, 720 p.

Hryn V. I. (2012). The essence and factors of competitiveness of products of agricultural enterprises. Scientific works of the Poltava State Agrarian Academy. Issue 2 (5). T. 3. P. 87–92.

Dymenko R. (2011). Competitive strategies as a means of ensuring the competitiveness of the enterprise. Economics of development. № 3 (39). P. 85–88.

Dragan O. I. (2006). Management of the competitiveness of enterprises: theoretical aspects: monograph. Kyiv: DAKKKiM, 160 p.

Zheludenko K. V. (2017). The essence and factors of competitiveness of products of Ukrainian enterprises. Intelligence XXI. № 1. P. 61–71.

Klitna M. R., Bryzhan I. A. (2015). Evaluation of the competitiveness of products of Poltava Machine-Building Plant PJSC. Efficient economy. № 4. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3992 (access date: June 10, 2024).

Competitiveness of livestock and poultry products of Ukraine in the system of European integration: monograph / M. M. Ilchuk, I. A. Konoval, I. Melnikova and others. Kyiv: Published by «Agrar Media Group» LLC, 2015. 321 p.

Makedon V. V., Kurinna I. G. (2020). Factors influencing the organizational processes of ensuring the competitiveness of the company's products. State and regions. Series: Economy and entrepreneurship. № 5 (116). P. 71–77.

Pastushchin V. (2007). Analysis of methods for assessing the competitiveness of enterprise products. Ukrainian science: past, present, future. № 12. P. 232–240.

Переглядів статті: 6
Завантажень PDF: 6
Опубліковано
2024-08-30
Як цитувати
Мілька, А., Артюх-Пасюта, О., Любимов, М., Крамаренко, В., & Шибковський , Д. (2024). СУТНІСТЬ ТА МЕТОДИ ОЦІНКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки», (3 (113), 31-36. https://doi.org/10.37734/2409-6873-2024-3-4