СПОСТЕРЕЖЕННЯ В МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ

  • В.Н. Парсяк Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова
Ключові слова: маркетинг, маркетингові дослідження, польові дослідження, спостереження, різновиди та процедура спостережень, спостереження в Інтернет

Анотація

Мета статті полягає у висвітленні сутності спостережень як одного з ефективних методів отримання первинної інформації впродовж проведення польових маркетингових досліджень. У статті продемонстровано результати систематизації розсипища спостережень та продемонстрована послідовності їх практичної реалізації. Наведено інструменти проведення маркетингових спостережень в Інтернеті. Методика дослідження. Для розв’язання задач, які випливають з мети дослідження, використано методи аналізу, синтезу, систематизації та узагальнення. Результати. Висвітлено причини звернення менеджменту до маркетингових досліджень. Одночасно констатовано обмежений характер використання бізнесом спостережень та його причини. Виконано огляд та визначено зміст й сферу застосування спостережень, відомих теорії маркетингу. Окреслено їх переваги та вади. Надано рекомендації щодо здійснення етапів отримання важливих відомостей з застосуванням спостережень, зокрема у Всесвітній мережі. Практична значущість результатів дослідження. Виконане дослідження, частина результатів якого знайшла висвітлення у цій розвідці, має зацікавити декілька груп читачів. Перша з них – фахівці практики, які збагатять себе новими уявлення про маркетингові дослідження у формі спостережень та використають їх під час пошуку потрібної їм інформації. Друга група – академічні співробітники закладів вищої освіти. Плекаємо надію, що опублікований контент стане їм в пригоді впродовж розробки навчально-методичних матеріалів, потрібних студентам та магістрантам відповідних спеціальностей.

Посилання

Boote J., Mathews A. Saying is one thing; doing is another»: the role of observation in marketing research, Qualitative Market Research. 1999. Vol. 2, № 1, pр. 15–21.

Al-Shatanawi H.A., Osman A. The Importance of Market Research in Implementing Marketing Programs. International Journal of Academic Research in Economics and Management Sciences. March 2014. Vol. 3, № 2, рр. 150–159.

Słupińska K. Secondary Observation as a Method of Social Media Research: Theoretical Considerations and Implementation. European Research Studies Journal. 2020. Volume ΧΧΙΙΙ, Special Issue 2, рр. 502–516.

Morgan N.A, Whitler K.A, Feng H et al. Research in marketing strategy. Journal of the Academy of Marketing Science. 2019. № 47 (1), pp. 4–29.

Павлов К.В., Лялюк А.М., Павлова О.М. Маркетинг: теорія і практика: підручник. Луцьк : СПД Гадяк Ж.В., друкарня «Волиньполіграф», 2022. 408 с.

Косар Н.С., Мних О.Б., Крикавський Є.В., Леонова С.В. Маркетингові дослідження: підручник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. 460 с.

Полторак В.А., Тараненко І.В., Красовська О. Ю. Маркетингові дослідження. Київ: Центр навчальної літератури, 2022. 356 с.

Boote J., Mathews A. (1999) Saying is one thing; doing is another»: the role of observation in marketing research, Qualitative Market Research, Vol. 2, No. 1, pр. 15–21.

Al-Shatanawi H.A., Osman A. (March 2014) The Importance of Market Research in Implementing Marketing Programs. International Journal of Academic Research in Economics and Management Sciences, Vol. 3, No. 2, рр. 150–159.

Słupińska K. (2020) Secondary Observation as a Method of Social Media Research: Theoretical Considerations and Implementation. European Research Studies Journal, Volume ΧΧΙΙΙ, Special Issue 2, рр. 502–516.

Morgan N.A, Whitler K.A, Feng H et al. (2019) Research in marketing strategy. Journal of the Academy of Marketing Science, No. 47 (1), pp. 4–29.

Pavlov K.V., Lialiuk A.M., Pavlova O.M. (2022) Marketing: teoriia i praktyka: pidruchnyk. Lutsk: SPD Hadiak Zh.V., drukarnia «Volynpolihraf», 408 p.

Kosar N.S., Mnykh O.B., Krykavskyi Ye.V., Leonova S.V. (2018) Marketynhovi doslidzhennia: Pidruchnyk Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 460 p.

Poltorak V.A., Taranenko I.V., Krasovska O.Yu. (2022) Marketynhovi doslidzhennia. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury, 356 p.

Переглядів статті: 68
Завантажень PDF: 65
Опубліковано
2023-06-22
Як цитувати
Парсяк, В. (2023). СПОСТЕРЕЖЕННЯ В МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки», (2 (108), 91-96. https://doi.org/10.37734/2409-6873-2023-2-12