МАРКЕТИНГОВИЙ ПІДХІД ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ ТА ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТІВ
Анотація
Анотація. Мета статті полягає в обгрунтуванні доцільності використання маркетингового підходу щодо визначення та формування у студентів мотивації до навчально-пізнавальної діяльності в вищих навчальних закладах. Методика дослідження. Досягнення поставленої у статті мети здійснено за допомогою таких методів дослідження: логічного узагальнення та наукової абстракції, структурного аналізу, аналітичного методу. Результати. Запропоновано підхід щодо формування мотивації студента до навчання на основі виявленя усвідомленої потреби в пізнавальній діяльності студента. Практична значущість результатів дослідження. Використання на практиці запропонованих теоретико-прикладних підходів дозволить підвищити результативність навчально-пізнавальної діяльності, що має важливий вплив на продуктивність навчання, ступень розвитку особистостості і її прагнення до саморозвитку.
Посилання
Гилюн О. В. Освітні мотивації студентської молоді. Грані: наук.-теорет. і громад.-політ. Альманах. Дніпро. 2012. № 1. С. 102–104
Кашканова Г.Г. Навчально-пізнавальна діяльність студента як єдність його операційних та мотиваційних компонентів. URL: http://conf.vstu.vinnica.ua/humed/2008/txt/kashkanova.php (дата звернення 10.02.23)
Мотиваційна теорія очікувань В.Врума. «Бібліотека управління» : електронна бібліотека. URL: http://www.cfin.ru/encycl/expectation_theory.shtml (дата звернення 11.02.2023)
Пантелеймоненко Ю. А. Умови розвитку у студентів мотивації навчання. 2017. URL: http://dspace.uccu.org.ua/handle/123456789/531. (дата звернення 11.02.2023)
Парфілова С. Л. Формуваня пізнавального інтересу як мотиву навчальної діяльності. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. пр.; редкол. : І. А. Зязюн (голова ) та ін. Київ-Вінниця : ДОВ «Вінниця». 2006. Випуск 10 . C. 81–84
Методика «Діагностики навчальної мотивації студентів», розроблена на основі опитувальника А.А. Реана і В.А. Якуніна. URL: https://deobe.shudnyla.pp.ua/niquae/analiz-testu-reana.html (дата звернення 10.06.2021)
Hyliun O. V. (2012) Osvitni motyvatsii studentskoi molodi. Hrani: nauk. teoret. i hromad.-polit. Almanakh [Educational motivations of student youth. Edges: Science theory. and community-political. Almanac] Dnipro. № 1. P.102-104. [in Ukrainian]
Kashkanova H.H. Navchalno-piznavalna diialnist studenta yak yednist yoho operatsiinykh ta motyvatsiinykh komponentiv [Educational and cognitive activity of a student as a unity of its operational and motivational components] Available at: http://conf.vstu.vinnica.ua/humed/2008/txt/kashkanova.php (accessed 10.02.23).
Motyvatsiina teoriia ochikuvan V.Vruma. «Biblioteka upravlinnia» : elektronna biblioteka [V. Vroom's motivational theory of expectations. "Management library"] Available at: http://www.cfin.ru/encycl/expectation_theory.shtml (accessed 11.02.2023).
Panteleimonenko Yu. A. (2017) Umovy rozvytku u studentiv motyvatsii navchannia [Conditions for the development of students' learning motivation] Available at: http://dspace.uccu.org.ua/handle/123456789/531. (accessed 11.02.2023).
Parfilova S. L. (2006) Formuvania piznavalnoho interesu yak motyvu navchalnoi diialnosti. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy [Formation of cognitive interest as a motive for educational activity. Modern information technologies and innovative teaching methods in the training of specialists: methodology, theory, experience, problems]: zb. nauk. pr.; redkol. : I. A. Ziaziun (holova ) ta in. Kyiv-Vinnytsia : DOV «Vinnytsia». Vypusk 10 . C. 81-84. [in Ukrainian].
Metodyka «Diahnostyky navchalnoi motyvatsii studentiv», rozroblena na osnovi opytuvalnyka A.A. Reana i V.A. Yakunina. [The methodology "Diagnostics of educational motivation of students" was developed on the basis of the questionnaire of A.A. Rena and V.A. Yakunin] Available at: https://deobe.shudnyla.pp.ua/niquae/analiz-testu-reana.html (accessed 10.06.2021).