ПРОБЛЕМИ ЕКОЛОГІЧНОГО МАРКЕТИНГУ В ІНТЕРНЕТ СЕРЕДОВИЩІ

  • Ю.В. Фісун Національний авіаційний університет
  • О.Я. Ярмолюк Національний авіаційний університет
  • Д.Е. Грабар Національний авіаційний університет
Ключові слова: інтернет-маркетинг, маркетинг соціальних мереж, екологічний маркетинг, маркетингова доброчесність, грінвошинг

Анотація

Мета статті полягає у дослідженні маркетингової доброчесності електронної комерції з питань екологічного маркетингу. Методика дослідження. Досягнення поставленої у статті мети здійснено за допомогою таких методів дослідження: логічного узагальнення та наукової абстракції, критичного аналізу маркетингових матеріалів електронної комерції, аналітичного методу. Результати. Виявлено, що зростання популярності екологічного маркетингу призвело до поширення «грінвошингу» в електронній комерції. «Грінвошинг» - це нечесний маркетинговий прийом, при якому компанія заявляє про екологічну сумлінність у своїй діяльності, цілях або послугах, вносячи при цьому мінімальні зміни (або взагалі не вносячи) в свою екологічну політику. Практична значущість результатів дослідження. Результати дослідження мають важливе практичне значення для споживачів, бізнесу та органів влади. Споживачі повинні бути обережні, щоб не потрапити в пастку «грінвошингу». Бізнес повинен уникати використання «грінвошингу», оскільки це може завдати шкоди репутації компанії. Органи влади повинні розробити правила і норми, які б запобігали «грінвошингу».

Посилання

Зіновчук Н. В., Ращенко А. В. Екологічний маркетинг : Навчальний посібник. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2015. Розділ 1. С. 16-19

Борисенко О.С., Фісун Ю.В., Ткаченко А.Я. Інструменти маркетингових Інтернет-комунікацій як складник механізму управління комунікаційним середовищем підприємства. Інфраструктура ринку, 2020. № 50. C. 85-91. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2020/50_2020_ukr/16.pdf (дата звернення 24.09.2022).

Касьяненко М.М. SMM: переваги та недоліки. Science, research, development. 2020. №28. С. 51–54.

Ярмолюк О.Я., Фісун Ю.В., Шаповалова А.А. Соціальні мережі як сучасний інструмент просування. Підприємство та інновації. 2020. Випуск 11. Частина 2. С. 62-66.

Corporate sustainability due diligence: Fostering sustainability in corporate governance and management systems. URL: https://ec.europa.eu/info/business-economy-euro/doing-business-eu/corporate-sustainability-due-diligence_en

Крайнюченко О.Ф., Полтавцев В.О. Використання оптимальної системи інтернет-маркетингу в діяльності підприємства. Молодий вчений. 2018. № 6 (1). С. 203–207.

Акімова О.А., Іщенко А.М. Управлінські інструменти забезпечення сталого розвитку: Навч. Посібник. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022. С. 20

What Is Green Marketing? Definition and Guide. URL: https://www.shopify.com/blog/what-is-green-marketing

Офіційний сайт компанії Амазон: розділ “Sustainability”. URL: https://sustainability.aboutamazon.com/environment/carbon-footprint

What is Greenwashing? How To Avoid Been Duped. URL: https://theecohub.com/what-is-greenwashing/

Zinovchuk N.V., Rashchenko A.V. (2015) Ekolohichnyi marketynh : navchalnyi posibnyk [Environmental marketing: textbook]. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franka. Rozdil 1, pp. 16-19

Borysenko O.S., Fisun Yu.V., Tkachenko A.Ya. (2020) Instrumenty marketynhovykh Internet-komunikatsii yak skladnyk mekhanizmu upravlinnia komunikatsiinym seredovyshchem pidpryiemstva [Marketing Internet communication tools as a component of the management mechanism of the enterprise's communication environment]. Infrastruktura rynku, no. 50, pp. 85-91. Available at: http://www.market-infr.od.ua/journals/2020/50_2020_ukr/16.pdf (access 09.24.2022).

Kasyanenko M.M. Kasianenko M.M. (2020) SMM: perevahy ta nedoliky. [SMM: advantages and disadvantages]. Science, research, development, no. 28, pp. 51–54.

Yarmolyuk O.Ya., Fisun Yu.V., Shapovalova A.A. (2020) Sotsialni merezhi yak suchasnyi instrument prosuvannia [Social networks as a modern promotion tool]. Pidpryiemstvo ta innovatsii, vol. 11, part 2, pp. 62-66.

Corporate sustainability due diligence: Fostering sustainability in corporate governance and management systems. Available at: https://ec.europa.eu/info/business-economy-euro/doing-business-eu/corporate-sustainability-due-diligence_en

Krainiuchenko O.F., Poltavtsev V.O. (2018) Vykorystannia optymalnoi systemy internet-marketynhu v diialnosti pidpryiemstva [Use of the optimal Internet marketing system in the company's activities]. Molodyi vchenyi, no. 6 (1), pp. 203—207.

Akimova O.A., Ishchenko A.M. (2022) Upravlinski instrumenty zabezpechennia staloho rozvytku: navch. posibnyk [Management tools for sustainable development: education guide]. Kyiv : KPI im. Ihoria Sikorskoho, p. 20

What Is Green Marketing? Definition and Guide. Available at: https://www.shopify.com/blog/what-is-green-marketing

Ofitsiinyi sait kompanii Amazon: rozdil “Sustainability” [Amazon's official website: "Sustainability" section]. Available at: https://sustainability.aboutamazon.com/environment/carbon-footprint

What is Greenwashing? How To Avoid Been Duped. Available at: https://theecohub.com/what-is-greenwashing/

Переглядів статті: 39
Завантажень PDF: 39
Опубліковано
2023-11-30
Як цитувати
Фісун, Ю., Ярмолюк, О., & Грабар, Д. (2023). ПРОБЛЕМИ ЕКОЛОГІЧНОГО МАРКЕТИНГУ В ІНТЕРНЕТ СЕРЕДОВИЩІ. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки», (4 (110), 107-112. https://doi.org/10.37734/2409-6873-2023-4-16