МАРКЕТИНГ В ГАЛУЗЯХ ТА СФЕРАХ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Анотація
Мета статті полягає у пошуку практичних підходів до рекомендаційного використання маркетингу у галузях та сферах економіки України, визначення його особливостей, розуміння сутності та значення, акцентування уваги на проведенні маркетингових досліджень з метою подальшої сегментації ринку з урахуванням галузевої специфіки, визначення цільової аудиторії у конкретній галузі, використання особливостей реалізації маркетингових комплексів тощо. Методика дослідження. Вирішення поставлених у статті цілей та завдань реалізовано за допомогою відповідних загальнонаукових, спеціальних методів дослідження: порівняльного аналізу та синтезу, систематизації, угрупування, логічного узагальнення, інтерпретації та адаптації. Результати. Проведено аналіз теоретичних і практичних напрацювань щодо застосування маркетингу в галузях економіки. Сформовані особливості маркетингової концепції. Визначено процеси взаємодії між галузевими підприємствами і кінцевими споживачами. Виявлено сутнісний зміст розглянутих у статті галузевих особливостей маркетингу. Визначено доцільні складові маркетингу в окремих галузях. На перетині концептуальних положень перерахованих видів маркетингу відпрацьовано основні положення щодо можливості застосування теоретичної та практичної площини маркетингу за відповідними галузями і сферами економіки Практична значущість результатів дослідження. Основні результати наукових досліджень, наведені у статті, їх практичне обґрунтування, а саме багатогранність існуючих методик, комплексність, досвід та зведені результати досліджень рекомендаційно зорієнтовані на український бізнес, розвиток якого постане доцільним після перемоги. Однак актуальність проведених досліджень постануть доцільними і для викладацького складу закладів вищої освіти у процесі формування освітніх компонент для студентів ОП «Маркетинг».
Посилання
Буднікевич І. Муніципальний маркетинг: теорія, методологія, практика. Чернівці : Чернівецький національний університет, 2012. 645 с.
Гринкевич С., Брух О., Бернацька І. Вплив маркетингового середовища на розвиток об’єднаних територіальних громад. Аграрна економіка. 2018. № 11 (1-2). С. 59–69.
Стратегічні проблеми оновлення промислового виробництва України в сучасних умовах : колективна монографія / За ред. Сударкіної С. П. Харків : Друкарня Мадрид, 2020. 230 с.
Ілляшенко Н. С. Організаційно-економічні засади інноваційного маркетингу промислових підприємств : монографія. Суми : «Вид-во СумДУ», 2011. 192 c. URL: https://cutt.ly/P2e3M5P
Унтілов А., Шмідгаль К., Камбур О. Особливості маркетингу в галузі будівництва. ΛΌГOΣ. ОНЛАЙН. 2020.
Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст [монографія] за заг. ред. д.е.н., проф. Н. В. Карпенко. Київ : Центр учбової літератури, 2016. 252 с. URL: https://cutt.ly/k2e3SCf
Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст. Частина 2: (монографія) за науковою редакцією Н. В. Карпенко). Полтава : ПУЕТ, 2021. 344 с. URL: https://cutt.ly/O2e3Kk5
«Партнерство для розвитку міст» (ПРОМІС). URL: https://decentralization.gov.ua/uploads/library/file/486/Regional_BrandingMarketing_2019.pdf
Giovanna Naranjo, Eugenio Pellicer, Victor Yepes. Marketing in the construction industry: state of knowledge and current trends. DYNA, vol. 78, № 170, desember, 2011, pp. 245–253.
Куценко Т. М., Парфентенко І. А., Заіка О. В. Роль маркетингового комплексу з просування ІТ-послуг у практиці підприємницької діяльності. Український журнал прикладної економіки. 2020. Том 5. № 1. С. 107–114. – ISSN 2415-8453.
Маркетинг у сфері ІТ-секрети продажів, огляд кейсів. URL: https://webpromoexperts.net/ua/blog/b2b-marketing-na-zapadnyy-rynok-keysy-it-kompaniy/
Трайно В. М., Трайно В. М. Маркетингове управління споживачами послуг : монографія. Полтава : ПУЕТ, 2015. 323 с. URL: http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/4922
Budnikevych I. Munitsypalnyi marketynh: teoriia, metodolohiia, praktyka. Chernivtsi : Chernivetskyi natsionalnyi universytet, 2012. 645 s.
Hrynkevych S., Brukh O., Bernatska I. Vplyv marketynhovoho seredovyshcha na rozvytok obiednanykh terytorialnykh hromad. Ahrarna ekonomika. 2018. № 11 (1-2). S. 59–69.
Stratehichni problemy onovlennia promyslovoho vyrobnytstva Ukrainy v suchasnykh umovakh : kolektyvna monohrafiia / Za red. Sudarkinoi S. P. Kharkiv : Drukarnia Madryd, 2020. 230 s.
Illiashenko N. S. Orhanizatsiino-ekonomichni zasady innovatsiinoho marketynhu promyslovykh pidpryiemstv : monohrafiia. Sumy : «Vyd-vo SumDU», 2011. 192 c. URL: https://cutt.ly/P2e3M5P
Untilov A., Shmidhal K., Kambur O. Osoblyvosti marketynhu v haluzi budivnytstva. ΛΌHOΣ. ONLAIN. 2020.
Marketynhova diialnist pidpryiemstv: suchasnyi zmist [monohrafiia] za zah. red. d.e.n., prof. N. V. Karpenko. Kyiv : Tsentr uchbovoi literatury, 2016. 252 s. URL: https://cutt.ly/k2e3SCf
Marketynhova diialnist pidpryiemstv: suchasnyi zmist. Chastyna 2: (monohrafiia) za naukovoiu redaktsiieiu N. V. Karpenko). Poltava : PUET, 2021. 344 s. URL: https://cutt.ly/O2e3Kk5
«Partnerstvo dlia rozvytku mist» (PROMIS). URL: https://decentralization.gov.ua/uploads/library/file/486/Regional_BrandingMarketing_2019.pdf
Giovanna Naranjo, Eugenio Pellicer, Victor Yepes. Marketing in the construction industry: state of knowledge and current trends. DYNA, vol. 78, № 170, desember, 2011, pp. 245–253.
Kutsenko T. M., Parfentenko I. A., Zaika O. V. Rol marketynhovoho kompleksu z prosuvannia IT-posluh u praktytsi pidpryiemnytskoi diialnosti. Ukrainskyi zhurnal prykladnoi ekonomiky. 2020. Tom 5. № 1. S. 107–114. – ISSN 2415-8453.
Marketynh u sferi IT-sekrety prodazhiv, ohliad keisiv. URL: https://webpromoexperts.net/ua/blog/b2b-marketing-na-zapadnyy-rynok-keysy-it-kompaniy/
Traino V. M., Traino V. M. Marketynhove upravlinnia spozhyvachamy posluh : monohrafiia. Poltava : PUET, 2015. 323 s. URL: http://dspace.puet.edu.ua/handle/123456789/4922