ВІДГУКИ КЛІЄНТІВ ЗДОРОВИХ ПРОДУКТІВ: СТРАТЕГІЯ МАРКЕТИНГОВИХ ДІЙ В ОФЛАЙН ТА ОНЛАЙН СЕРЕДОВИЩІ

  • Н. Є. Летуновська Сумський державного університету
Ключові слова: маркетингові комунікації зі споживачами, відгуки споживачів, здоровий ринок, онлайн опитування, соціальний доказ, маркетингові інструменти

Анотація

Стаття присвячена актуальному питанню збору та правильної обробки відгуків від клієнтів, що купують чи користуються здоровими продуктами відповідних галузей діяльності. Наводиться теоретичне обґрунтування питання віднесення товарів та послуг до сегменту здорових. Проаналізовані маркетингові комунікації в різних середовищах від виробників продуктів здорового сегменту. Особлива увага приділена відгукам як специфічній формі соціальних доказів про корисність продукту. Обґрунтована важливість роботи з відгуками на ринку здорових продуктів та відмінності споживачів такої продукції від інших представників споживчого ринку. Наведені результати опитування респондентів щодо їх довіри до відгуків. Перелічені переваги та недоліки використання відгуків при вибудові стратегії взаємодії з клієнтами. Перелічені джерела можливого збору фідбеку в офлайн та онлайн середовищах. Закцентовано увагу на тому, що є неочевидні джерела формування думки про ставлення до компанії та її продуктів споживачів, наприклад, метрики сайту, аналіз поведінки споживачів у мережі. Наведено фрагмент аналізу корпоративних сайтів виробників здорової продукції України щодо залученості клієнтв до написання фідбеку. Зроблено огляд сервісів по роботі з відгуками від клієнтів на українському ринку. Наведені реальні приклади використання відгуків при впровадженні маркетингових стратегій просування продукту на ринку від відомих компаній. Практична значимість одержаних результатів дослідження полягає в можливості використання рекомендацій автора суб’єктами ринку В2С при вибудові стратегії взаємодії з постійними клієнтами та потенційними споживачами продукції. Урахування переваг та недоліків відгуків як різновиду соціальних доказів є необхідним для роботи маркетолога при планування рекламних кампаній, націлених на кінцевих споживачів.

Посилання

Pimonenko T., Radchenko O., Palienko M. (2017) Еfficiency of marketing communications in banks. Business Ethics and Leadership, no. 1(2), pp. 55–61. DOI: https://doi.org/10.21272/bel.1(2).55-61.2017.

Rosokhata A., Rybina O., Derykolenko A., Makerska V. (2020) Improving the Classification of Digital Marketing Tools for the Industrial Goods Promotion in the Globalization Context. Research in World Economy, no. 11 (4), Special Issue, pp. 42–52. DOI: https://doi.org/10.5430/rwe.v11n4p42.

Khomenko L., Saher L., Polcyn J. (2020) Analysis of the Marketing Activities in the Blood Service: Bibliometric Analysis. Health Economics and Management Review, no. 1, pp. 20–36. DOI: https://doi.org/10.21272/hem.2020.1-02.

Duffett R.G. (2017) Influence of social media marketing communications on young consumers' attitudes. Young Consumers, no. 18(1), pp. 19–39. DOI: https://doi.org/10.1108/YC-07-2016-00622.

Liljedal K.T., Berg H. (2020) Consumer responses to pictures of co-creating consumers in marketing communications. Journal of Consumer Marketing, no. 37(7), pp. 775–784. DOI: https://doi.org/10.1108/JCM-12-2019-3544.

Chen Yu., Fay S., Wang Q. (2011) The role of marketing in social media: how online consumer reviews evolve. Journal of Interactive Marketing, no. 25(2), pp. 85–94. DOI: https://doi.org/10.1016/j.intmar.2011.01.003.

Lee Th.Y., Bradlow E.T. (2011) Automated marketing research using online customer reviews. Journal of Marketing Research, no. 48(5), pp. 881–894. DOI: https://doi.org/10.1509/jmkr.48.5.881.

Hussain S.A., Haq M.A.U., Soomro Y.A. (2020) Factors Influencing Consumers' Green Purchase Behavior: Green Advertising as Moderator. Marketing and Management of Innovations, no. 4, pp. 144–153. DOI: http://doi.org/10.21272/mmi.2020.4-11.

Bailey A.A., Mishra A., Tiamiyu M.F. (2016) Green consumption values and Indian consumers' response to marketing communications. Journal of Consumer Marketing, no. 33(7), pp. 562–573. DOI: https://doi.org/10.1108/JCM-12-2015-1632.

Baydas A., Yalman F., Bayat M. (2021) Consumer Attitude Towards Organic Food: Determinants of Healthy Behaviour. Marketing and Management of Innovations, no. 1, pp. 96–111. DOI: http://doi.org/10.21272/mmi.2021.1-08.

Chen Yu., Xie J. (2008) Online consumer review: word-of-mouth as a new element of marketing communication mix. Management Science, no. 54(3), pp. 477–491. DOI: https://doi.org/10.1287/mnsc.1070.0810.

Teletov A., Nagornyi Ye., Letunovska N., Shevliuga O. (2017) Competitive and sustainable technological development: focus on business enterprises. Journal of Security and Sustainability Issues, no. 6(3), pp. 491–500.

Teletov A., Teletova S., Letunovska N. (2019) Use of language games in advertising texts as a creative approach in advertising management. Periodicals of Engineering and Natural Sciences, no. 7(2), pp. 458–465.

Fedorychak V. Otzyvy pokupatelei: zachem oni nuzhny I kak ikh mozhno izpolzovat [Customer reviews: why you need them and how you can use them]. Available at: https://lemarbet.com/razvitie-internet-magazina/otzyvy-pokupatelejzachem-oni-nuzhny-kak-ih-mozhno-ispolzovat/.

Official page of Manifest project. Available at: https://manifest.in.ua/rt/health/.

Statista. Available at: https://www.statista.com/statistics/1049456/share-of-people-worldwide-seeking-healthinformation-by-region-and-gender/.

Pimonenko T., Radchenko O., Palienko M. Еfficiency of marketing communications in banks. Business Ethics and Leadership. 2017. № 1(2). P. 55–61. DOI: https://doi.org/10.21272/bel.1(2).55-61.2017.

Rosokhata A., Rybina O., Derykolenko A., Makerska V. Improving the Classification of Digital Marketing Tools for the Industrial Goods Promotion in the Globalization Context. Research in World Economy. 2020. № 11(4), Special Issue. Р. 42–52. DOI: https://doi.org/10.5430/rwe.v11n4p42.

Khomenko L., Saher L., Polcyn J. Analysis of the Marketing Activities in the Blood Service: Bibliometric Analysis. Health Economics and Management Review. 2020. № 1. Р. 20-36. DOI: https://doi.org/10.21272/hem.2020.1-02.

Duffett R.G. Influence of social media marketing communications on young consumers' attitudes. Young Consumers. 2017. № 18(1). Р. 19–39. DOI: https://doi.org/10.1108/YC-07-2016-00622.

Liljedal K.T., Berg H. Consumer responses to pictures of co-creating consumers in marketing communications. Journal of Consumer Marketing. 2020. № 37(7). Р. 775–784. DOI: https://doi.org/10.1108/JCM-12-2019-3544.

Chen Yu., Fay S., Wang Q. The role of marketing in social media: how online consumer reviews evolve. Journal of Interactive Marketing. 2011. № 25(2). P. 85–94. DOI: https://doi.org/10.1016/j.intmar.2011.01.003.

Lee Th.Y., Bradlow E.T. Automated marketing research using online customer reviews. Journal of Marketing Research. 2011. № 48(5). P. 881–894. DOI: https://doi.org/10.1509/jmkr.48.5.881.

Hussain S.A., Haq M.A.U., Soomro Y.A. Factors Influencing Consumers' Green Purchase Behavior: Green Advertising as Moderator. Marketing and Management of Innovations. 2020. № 4. P. 144–153. DOI: http://doi.org/10.21272/mmi.2020.4-11.

Bailey A.A., Mishra A., Tiamiyu M.F. Green consumption values and Indian consumers' response to marketing communications. Journal of Consumer Marketing. 2016. № 33(7). Р. 562–573. DOI: https://doi.org/10.1108/JCM-12-2015-1632.

Baydas A., Yalman F., Bayat M.Consumer Attitude Towards Organic Food: Determinants of Healthy Behaviour. Marketing and Management of Innovations. 2021. № 1. Р. 96–111. DOI: http://doi.org/10.21272/mmi.2021.1-08.

Chen Yu., Xie J. Online consumer review: word-of-mouth as a new element of marketing communication mix. Management Science. 2008. № 54(3). Р. 477–491. DOI: https://doi.org/10.1287/mnsc.1070.0810.

Teletov A., Nagornyi Ye., Letunovska N., Shevliuga O. Competitive and sustainable technological development: focus on business enterprises. Journal of Security and Sustainability. 2017. № 6(3). Р. 491–500.

Teletov A., Teletova S., Letunovska N. Use of language games in advertising texts as a creative approach in advertising management. Periodicals of Engineering and Natural Sciences. 2019. № 7(2). Р. 458–465.

Федоричак В. Отзывы покупателей: зачем они нужны и как их можно использовать. URL: https://lemarbet.com/razvitie-internet-magazina/otzyvy-pokupatelej-zachem-oni-nuzhny-kak-ih-mozhno-ispolzovat.

Офіційна сторінка проєкту Маніфест. URL: https://manifest.in.ua/rt/health.

Statista. URL: https://www.statista.com/statistics/1049456/share-of-people-worldwide-seeking-health-information-by-region-and-gender.

Переглядів статті: 283
Завантажень PDF: 181
Опубліковано
2021-02-24
Як цитувати
Летуновська, Н. Є. (2021). ВІДГУКИ КЛІЄНТІВ ЗДОРОВИХ ПРОДУКТІВ: СТРАТЕГІЯ МАРКЕТИНГОВИХ ДІЙ В ОФЛАЙН ТА ОНЛАЙН СЕРЕДОВИЩІ. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки», (1 (102), 82-89. https://doi.org/10.37734/2409-6873-2021-1-11