КРИТЕРІЇ ВИБОРУ CRM-СИСТЕМИ ДЛЯ ПІДПРИЄМСТВ

Ключові слова: CRM-системи, підприємство, критерії вибору, функціональність, гнучкість, комплексність

Анотація

Мета статті полягає в аналізі та визначенні ключових критеріїв вибору CRM-системи для забезпечення оптимального вибору інструменту, який відповідає потребам, можливостям та стратегічним цілям конкретного бізнесу. Методика дослідження. Досягнення поставленої у статті мети здійснено за допомогою таких методів дослідження: логічного узагальнення та наукової абстракції, структурного аналізу, аналітичного методу. Результати. Досліджено ефективність CRM-систем у контексті управління взаємовідносинами з клієнтами та їх вплив на бізнес-процеси. Розглянуто основні критерії для вибору CRM-системи, такі як функціональність, масштаб бізнесу, можливість комплексних рішень, досвід впровадження та інші. Критерії оцінки апробовано для середнього підприємства електронної комерції з персоналом від 20 до 50 осіб при виборі з трьох популярних CRM-систем – Oracle Siebel CRM, Microsoft Dynamics CRM та SaAP CRM. Практична значущість результатів дослідження. Результати дослідження мають важливу практичну значущість для компаній, що розглядають впровадження CRM-системи, оскільки вони надають оцінку потенційних варіантів та допомагають зробити зважений вибір, спрямований на підвищення ефективності діяльності та задоволеності клієнтів. Ці результати також можуть слугувати основою для подальших досліджень у сфері використання CRM-систем та їх впливу на бізнес-процеси.

Посилання

Білоцерківський О.Б. Оцінювання економічної ефективності впровадження CRM-систем у діяльність торговельних підприємств. Вісник Одеського національного університету. 2020. № 2. С. 167–172.

Болотна О.В., Скорик Б.Ю. Актуальність впровадження CRM-систем в торговельно-комерційні підприємства. Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". 2020. № 2. С. 12–15.

Войтович С., Лорві І., Букало Н. Застосування CRM-технології для автоматизації процесів взаємодії із споживачами закладу послуг. Економічний форум. 2022. № 4. С. 68–73.

Каган І.В., Костючко С. –М. CRM-системи як інструмент підвищення ефективності бізнесу. Комп'ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. 2023. № 52. С. 5–9.

Оксамитна Л.П., Пряха Р.І. Підходи до оцінки ефективності CRM-систем. Управління розвитком складних систем. 2023. № 54. С. 30–39.

Савран Н.В. CRM-система: етапи розвитку та класифікація видів. Економічний простір. 2021. № 168. С. 72–77.

Microsoft Dynamic CRM. URL: https://dynamics.microsoft.com/ (дата звернення 24.02.2024).

Oracle Siebel CRM. URL: https://www.oracle.com/ (дата звернення 24.02.2024).

SaAP CRM. URL: https://www.sap.com/ (дата звернення 24.02.2024).

Bilotserkivsʹkyy O. B. (2020) Otsinyuvannya ekonomichnoyi efektyvnosti vprovadzhennya CRM-system u diyalʹnistʹ torhovelʹnykh pidpryyemstv [Evaluation of the economic efficiency of the implementation of CRM systems in the activities of trade enterprises]. Visnyk Odesʹkoho natsionalʹnoho universytetu. no. 2, рр. 167–172. [in Ukrainian]

Bolotna O. V., Skoryk B. Y. (2020) Aktualʹnistʹ vprovadzhennya CRM-system v torhovelʹno-komertsiyni pidpryyemstva [The urgency of implementing CRM systems in trade and commercial enterprises]. Mizhnarodnyy naukovyy zhurnal "Internauka", no. 2, рр. 12–15. [in Ukrainian]

Voytovych S., Lorvi I., Bukalo N. (2022) Zastosuvannya CRM-tekhnolohiyi dlya avtomatyzatsiyi protsesiv vzayemodiyi iz spozhyvachamy zakladu posluh [Application of CRM technology for automation of processes of interaction with consumers of service establishments]. Ekonomichnyy forum, no. 4, рр. 68–73. [in Ukrainian]

Kahan I. V., Kostyuchko S. M. (2023) CRM-systemy yak instrument pidvyshchennya efektyvnosti biznesu [CRM systems as a tool for improving business efficiency]. Komp'yuterno-intehrovani tekhnolohiyi: osvita, nauka, vyrobnytstvo, no. 52, рр. 5–9. [in Ukrainian]

Oksamytna L. P., Pryakha R. I. (2023) Pidkhody do otsinky efektyvnosti CRM-system [Approaches to evaluating the effectiveness of CRM systems]. Upravlinnya rozvytkom skladnykh system, no. 54, рр. 30–39. [in Ukrainian]

Savran N. V. (2021) CRM-systema: etapy rozvytku ta klasyfikatsiya vydiv [CRM-system: stages of development and classification of species]. Ekonomichnyy prostir, no. 168, рр. 72–77. [in Ukrainian]

Microsoft Dynamic CRM. Available at: https://dynamics.microsoft.com/

Oracle Siebel CRM. Available at: https://www.oracle.com/

SaAP CRM. Available at: https://www.sap.com/

Переглядів статті: 29
Завантажень PDF: 9
Опубліковано
2024-05-30
Як цитувати
Прощенко, А. (2024). КРИТЕРІЇ ВИБОРУ CRM-СИСТЕМИ ДЛЯ ПІДПРИЄМСТВ. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки», (2 (112), 26-31. https://doi.org/10.37734/2409-6873-2024-2-4