ІННОВАЦІЙНІ ТРЕНДИ ЦИФРОВІЗАЦІЇ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ СУБ’ЄКТІВ ТУРИСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Анотація
Мета статті полягає у дослідженні інноваційних трендів цифровізації бізнес-процесів суб’єктів туристичної діяльності з метою підкреслити їх важливість для розвитку туристичної галузі. Стаття спрямована на огляд і систематизацію сучасних цифрових технологій та інструментів, які впливають на оптимізацію та підвищення ефективності управління бізнес-процесами у сфері туризму. Методика дослідження. Досягнення поставленої у статті мети здійснено за допомогою таких методів дослідження: логічного узагальнення та наукової абстракції, літературного аналізу, структурного та порівняльного аналізу, аналітичного методу. Результати. Дана стаття досліджує роль цифрових технологій у забезпеченні туристичної діяльності. Розглядаються різноманітні цифрові технології та інструменти, які можуть використовувати суб’єкти туристичної діяльності. Рекомендується представникам галузі активно впроваджувати інноваційні цифрові технології з метою підвищення конкурентоспроможності та задоволення потреб сучасних туристів. У статті зазначається, що незважаючи на позитивний вплив цифровізації, її імплементація також супроводжується труднощами і загрозами. Практична значущість результатів дослідження. Використання на практиці запропонованих результатів дослідження дозволить суб’єктам туристичної діяльності поліпшити клієнтський досвід, підвищити ефективність операцій, збільшити конкурентоспроможність та забезпечити безпеку інформації.
Посилання
Жосан Г.В., Кириченко Н.В. Управління цифровізацією бізнес-процесів діяльності підприємства. Economic synergy. 2022. № 4. С. 82-91. DOI: https://doi.org/10.53920/ES-2022-4-6.
Кулиняк І.Я., Копець Г.Р., Горбенко Т.М. Цифровий інструментарій антикризового менеджменту підприємств. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 35. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1082. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-35-16.
Шевелюк М.М. Цифровізація у сфері туризму: інноваційні тренди і пріоритетні напрями розвитку. Питання культурології. 2021. № 38. С. 226-235. DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1311.38.2021.245956.
Садова Н.В. Вплив цифровізації на розвиток туристичної індустрії. Ефективна економіка. 2019. № 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7267. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.9.43.
Морохович В.С., Кашка М.Ю., Талапа С.Ю. Технологічні драйвери розвитку ринку туристичних послуг. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Економічні науки. 2021. № 65. С. 53-58. DOI: https://doi.org/10.36477/2522-1205-2021-65-07.
Пустовіт О.Г., Пустовіт Є.В. Особливості бізнес-процесів у туристичних компаніях. Розвиток методів управління та господарювання на транспорті. 2020. Вип. 1. С. 115-126. DOI: https://doi.org/10.31375/2226-1915-2020-1-115-126.
Andrianto T., Koseoglu M.A., King B.A business model innovation process for tourism: findings from a literature review. Tourism Recreation Research. 2022. № 47(5-6). Рp. 583-590. DOI: https://doi.org/10.1080/02508281.2021.1878654.
Шпак Н.О., Грабович І.В. Тенденції розвитку інструментарію маркетингу підприємств в умовах диджиталізації. Бізнес Інформ. 2021. № 9. C. 259-265. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-9-259-265.
Rogovyi, A., Serbov, M., Korol, S., Akhundova, A.H.G., Suzdalieva, O. Features of business processes model building in the field of international tourism business. International Journal of Entrepreneurship. 2020. № 24 (1 Special Issue). Рp. 1-7.
Shpak N., Kuzmin O., Dvulit Z., Onysenko T., Sroka W. Digitalization of the Marketing Activities of Enterprises: Case Study. Information. 2020. No 11, 109. DOI: https://doi.org/10.3390/info11020109.
Dewi, K.C., Ayuni, N.W.D. Business process re-enginering of tourism e-marketplace by engaging government, small medium enterprises and tourists. Bulletin of Electrical Engineering and Informatics. 2021. № 10 (5). Рp. 2866-2874. DOI: https://doi.org/10.11591/eei.v10i5.3159.
Zhosan H.V., Kyrychenko N.V. (2022). Upravlinnia tsyfrovizatsiieiu biznes-protsesiv diialnosti pidpryiemstva [Management of digitization of business processes of the enterprise]. Economic synergy, vol. 4, pp. 82-91. DOI: https://doi.org/10.53920/ES-2022-4-6.
Kulyniak I.Ya., Kopets H.R., Horbenko T.M. (2022). Tsyfrovyi instrumentarii antykryzovoho menedzhmentu pidpryiemstv [Digital tools for crisis management of enterprises]. Ekonomika ta suspilstvo, vol. 35. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1082. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-35-16.
Sheveliuk M.M. (2021). Tsyfrovizatsiia u sferi turyzmu: innovatsiini trendy i priorytetni napriamy rozvytku [Digitization in the field of tourism: innovative trends and priority areas of development]. Pytannia kulturolohii, vol. 38, pp. 226-235. DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1311.38.2021.245956.
Sadova N.V. (2019). Vplyv tsyfrovizatsii na rozvytok turystychnoi industrii [The impact of digitalization on the development of the tourist industry]. Efektyvna ekonomika, vol. 9. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7267. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.9.43.
Morokhovych V.S., Kashka M.Yu., Talapa S.Yu. (2021). Tekhnolohichni draivery rozvytku rynku turystychnykh posluh [Technological drivers of the development of the tourist services market]. Visnyk Lvivskoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu. Ekonomichni nauky, vol. 65, pp. 53-58. DOI: https://doi.org/10.36477/2522-1205-2021-65-07.
Pustovit O.H., Pustovit Ye.V. (2020). Osoblyvosti biznes-protsesiv u turystychnykh kompaniiakh [Peculiarities of business processes in tourism companies]. Rozvytok metodiv upravlinnia ta hospodariuvannia na transporti, vol. 1, pp. 115-126. DOI: https://doi.org/10.31375/2226-1915-2020-1-115-126.
Andrianto T., Koseoglu M.A., King B. (2022). A business model innovation process for tourism: findings from a literature review. Tourism Recreation Research, vol. 47(5-6), pp. 583-590. DOI: https://doi.org/10.1080/02508281.2021.1878654.
Shpak N.O., Hrabovych I.V. (2021). Tendentsii rozvytku instrumentariiu marketynhu pidpryiemstv v umovakh dydzhytalizatsii [Tendencies in the Development of Enterprise Marketing Instrumentarium in the Context of Digitalization]. Business Inform, vol. 9, pp. 259-265. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-9-259-265.
Rogovyi A., Serbov M., Korol S., Akhundova A.H.G., Suzdalieva O. (2020). Features of business processes model building in the field of international tourism business. International Journal of Entrepreneurship, vol. 24(1), pp. 1-7.
Shpak N., Kuzmin O., Dvulit Z., Onysenko T., Sroka W. (2020). Digitalization of the Marketing Activities of Enterprises: Case Study. Information, vol. 11, p. 109. DOI: https://doi.org/10.3390/info11020109.
Dewi K.C., Ayuni N.W.D. (2021). Business process re-enginering of tourism e-marketplace by engaging government, small medium enterprises and tourists. Bulletin of Electrical Engineering and Informatics, vol. 10(5), pp. 2866-2874. DOI: https://doi.org/10.11591/eei.v10i5.3159.