МАРКЕТИНГОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯК ДРАЙВЕР АДАПТИВНОГО РОЗВИТКУ СИСТЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ

  • В.В. Македон Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
  • Д.С. Нечаєв Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара
Ключові слова: маркетингове забезпечення, адаптивний менеджмент, цифрова трансформація, стратегічне управління, big data, CRM-системи

Анотація

Метою дослідження є аналіз маркетингового забезпечення як ключового елемента адаптивного менеджменту підприємства в умовах цифрової економіки. Методика дослідження. У процесі дослідження використано комплексний підхід та застосовано методи моделювання для розробки концептуальної моделі взаємодії маркетингового забезпечення та адаптивного менеджменту. Результати. Виявлено, що поєднання маркетингових інструментів з адаптивним менеджментом сприяє формуванню «розумного підприємства», здатного прогнозувати ринкові тенденції, персоналізувати пропозиції та оперативно реагувати на зміни. Практична значущість результатів дослідження. Отримані результати мають практичну цінність для менеджерів і маркетологів, оскільки пропонують чіткі рекомендації щодо інтеграції маркетингового забезпечення в адаптивне управління.

Посилання

Березовська Л., Кириченко А. Цифровий маркетинг як інструмент підвищення ефективності комерційної діяльності підприємства під час війни. Економіка та суспільство. 2023. № 51. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-51-47

Дашко І. М., Череп О. Г., Михайліченко Л. В. Маркетингові засоби в системі управління підприємством. Економічний простір. 2024. № 1(276). С. 203–209. DOI: https://doi.org/10.32752/1993-6788-2024-1-276-203-209

Корнієнко Т. О. Маркетингові стратегії у формуванні конкурентних переваг підприємств в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство. 2023. № 49. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-65

Кузьминчук Н., Писаревська Г., Ляшенко В. Формування маркетингової стратегії як елементу маркетингової діяльності підприємства. Економіка та суспільство. 2023. № 56. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-110

Македон В. В. Розвиток системи стратегічного менеджменту міжнародних компаній на засадах крос-функціонального підходу. European Journal of Management Issues. 2023. №31(3). С. 177–188. DOI: https://doi.org/10.15421/192315

Македон В. В., Байлова О. О. Планування і організація впровадження цифрових технологій в діяльність промислових підприємств. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». 2023. Випуск 47. C. 16–26. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2307-8030/2023-47-3

Пачева Н., Лутай Л. Стратегічний маркетинг у воєнний та післявоєнний час. Економіка та суспільство. 2023. № 52. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-52-54

Перерва І. О., Єдинак В. Ю. Стратегічне управління підприємством як основний інструмент в руках сучасного керівника. Innovation and Sustainability. 2022. Випуск № 3. С. 159–164. DOI: https://doi.org/10.31649/ins.2022.3.159.164

Попело О., Лисогор І. Цифровий маркетинг як інструмент виходу торговельного підприємства на міжнародні ринки. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2023 № 2(34). С. 117–129. DOI: https://doi.org/10.25140/2411-5215-2023-2(34)-117-129

Рудницька О., Комаровський А. Стратегічне управління підприємством як важлива складова системи менеджменту. Економіка та суспільство. 2023. № 57. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-57-128

Шарапа В. Формування стратегій: теоретично-практичні аспекти. Економіка та суспільство. 2023. № 56. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-162

Школенко О. Б., Терещенко Е. Ю., Сусіденко В. Т. Інтегрований підхід до підвищення економічної ефективності маркетингових стратегій підприємств торгівлі. Бізнес-навігатор. 2025. № 78. С. 322–328. DOI: https://doi.org/10.32782/business-navigator.78-53

Pajak K., Omelyanenko V., Makedon V., Shevchenko V., Ovcharenko I. Raising the level of financial security of the enterprise based on the basic risks differentiation. Journal of Security and Sustainability Issues. 2020. No 10(1). pp. 115–130. DOI: https://doi.org/10.9770/jssi.2020.10.1(9)

Berezovska, L., Kyrychenko, A. (2023). Tsyfrovyi marketynh yak instrument pidvyshchennia efektyvnosti komertsiinoi diialnosti pidpryiemstva pid chas viiny [Digital marketing as a tool to improve the efficiency of commercial activity of an enterprise during the war]. Ekonomika ta suspilstvo – Economics and Society, 51. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-51-47 [in Ukrainian].

Dashko, I. M., Cherep, O. H., Mykhailichenko, L. V. (2024). Marketynhovi zasoby v systemi upravlinnia pidpryiemstvom [Marketing tools in the enterprise management system]. Ekonomichnyi prostir – Economic Space, 1(276), 203–209. DOI: https://doi.org/10.32752/1993-6788-2024-1-276-203-209 [in Ukrainian].

Korniienko, T. O. (2023). Marketynhovi stratehii u formuvanni konkurentnykh perevah pidpryiemstv v umovakh voiennoho stanu [Marketing strategies in shaping competitive advantages of enterprises under martial law]. Ekonomika ta suspilstvo – Economics and Society, 49. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-65 [in Ukrainian].

Kuzminchuk, N., Pysarevska, H., Liashenko, V. (2023). Formuvannia marketynhovoi stratehii yak elementu marketynhovoi diialnosti pidpryiemstva [Formation of a marketing strategy as an element of enterprise marketing activity]. Ekonomika ta suspilstvo – Economics and Society, 56. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-110 [in Ukrainian].

Makedon, V. V. (2023). Rozvytok systemy stratehichnoho menedzhmentu mizhnarodnykh kompaniy na zasadakh kros-funktsionalnoho pidkhodu [Development of the strategic management system of international companies based on a cross-functional approach]. European Journal of Management Issues, 31(3), 177–188. DOI: https://doi.org/10.15421/192315 [in Ukrainian].

Makedon, V. V., Bailova, O. O. (2023). Planuvannia i orhanizatsiia vprovadzhennia tsyfrovykh tekhnolohii v diialnist promyslovykh pidpryiemstv [Planning and organizing the implementation of digital technologies in industrial enterprises]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia «Ekonomichni nauky» – Scientific Bulletin of Kherson State University. Economic Sciences Series, 47, 16–26. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2307-8030/2023-47-3 [in Ukrainian].

Pacheva, N., Lutai, L. (2023). Stratehichnyi marketynh u voiennyi ta pisliavoiennyi chas [Strategic marketing during and after the war]. Ekonomika ta suspilstvo – Economics and Society, 52. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-52-54 [in Ukrainian].

Pererva, I. O., Yedynak, V. Yu. (2022). Stratehichne upravlinnia pidpryiemstvom yak osnovnyi instrument v rukakh suchasnoho kerivnyka [Strategic enterprise management as the main tool in the hands of a modern leader]. Innovation and Sustainability, 3, 159–164. DOI: https://doi.org/10.31649/ins.2022.3.159.164 [in Ukrainian].

Popelo, O., Lysogor, I. (2023). Tsyfrovyi marketynh yak instrument vykhodu torhovelnoho pidpryiemstva na mizhnarodni rynky [Digital marketing as a tool for a trade enterprise to enter international markets]. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia – Problems and Prospects of Economics and Management, 2(34), 117–129. DOI: https://doi.org/10.25140/2411-5215-2023-2(34)-117-129 [in Ukrainian].

Rudnytska, O., Komarovskyi, A. (2023). Stratehichne upravlinnia pidpryiemstvom yak vazhlyva skladova systemy menedzhmentu [Strategic enterprise management as an important component of the management system]. Ekonomika ta suspilstvo – Economics and Society, 57. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-57-128 [in Ukrainian].

Sharapa, V. (2023). Formuvannia stratehii: teoretychno-praktychni aspekty [Strategy formation: theoretical and practical aspects]. Ekonomika ta suspilstvo – Economics and Society, 56. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-162 [in Ukrainian].

Shkolenko, O. B., Tereshchenko, E. Yu., Susidenko, V. T. (2025). Intehrovanyi pidkhid do pidvyshchennia ekonomichnoi efektyvnosti marketynhovykh stratehii pidpryiemstv torhivli [An integrated approach to increasing the economic efficiency of marketing strategies of trade enterprises]. Biznes-navihrator – Business Navigator, 78, 322–328. DOI: https://doi.org/10.32782/business-navigator.78-53 [in Ukrainian].

Pajak, K., Omelyanenko, V., Makedon, V., Shevchenko, V., Ovcharenko, I. (2020). Raising the level of financial security of the enterprise based on the basic risks differentiation. Journal of Security and Sustainability Issues, №10 (1), 115–130. DOI: https://doi.org/10.9770/jssi.2020.10.1(9)

Переглядів статті: 9
Завантажень PDF: 5
Опубліковано
2025-04-30
Як цитувати
Македон, В., & Нечаєв, Д. (2025). МАРКЕТИНГОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯК ДРАЙВЕР АДАПТИВНОГО РОЗВИТКУ СИСТЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Серія «Економічні науки», (2 (116), 190-197. https://doi.org/10.37734/2409-6873-2025-2-27